Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Particuliere klanten ABN Amro besteedden in april 16% meer aan meubelen dan in 2019

Hoewel flinke prijsstijgingen de koopkracht verder uithollen, besteedden consumenten in april 2022 gecorrigeerd voor inflatie 21 procent meer dan in dezelfde maand in 2019. Ondanks de forse prijsstijgingen laten de bestedingen aan meubels een toename van 16 procent zien ten opzichte van april 2019. Dit blijkt uit de bestedingen van particuliere klanten van ABN Amro.


Foto ter illustratie: © Katarzyna Bialasiewicz | Dreamstime

"Hoewel prijzen van bijvoorbeeld meubels, tuinproducten en huishoudelijke apparaten flink zijn gestegen, geven consumenten nog steeds veel geld uit in vergelijking met 2019, het jaar voordat de coronapandemie uitbrak. De particuliere klanten van ABN Amro besteedden in april 34 procent meer aan elektronica en 5 procent meer aan kleding in vergelijking met april 2019. In tuincentra werd 7 procent meer uitgegeven en in doe-het-zelfzaken 1 procent. Bestedingen aan meubels laten ondanks forse prijsstijgingen toch nog een toename van 16 procent zien ten opzichte van april 2019. Ook in supermarkten en voedingsspeciaalzaken werd meer uitgegeven dan in 2019", schrijft Gerarda Westerhuis van ABN Amro.



Bron: ABN Amro

Publicatiedatum: