Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

‘Buitenleven stimuleert vraag naar screens’

De consument zoekt screens niet alleen als zonwering voor het raam van de woning, maar ook vaak voor het buitenleven, zoals bij de overkapping of de veranda. Dit en meer blijkt uit de Zonwering Trendmonitor 2022.

Uit de database van zoekopdrachten die gerelateerd zijn aan zonwering blijkt dat in de afgelopen vier jaar er maandelijks 51 duizend zoekopdrachten in Nederland zijn uitgevoerd naar screens. Het zoekvolume naar screens is de afgelopen paar jaar behoorlijk toegenomen. Betrof het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten in 2018 nog 33 duizend zoekopdrachten, in het jaar 2021 werd er maandelijks gemiddeld 62 duizend keer gezocht naar een screen.



Rolgordijnen van BD LineĀ®

Screens voor buiten
Uit het zoekvolume blijkt dat er zowel naar screens voor binnen gebruik als voor buiten gebruik wordt gezocht. Bijna 9.500 keer per maand wordt er gezocht naar een screen in combinatie met de tekst binnen of buiten. Hiervan heeft 91 procent betrekking op screens voor buiten.

Screen voor raam, overkapping en veranda het meest gezocht
Naar welke toepassingen wordt er gezocht in relatie tot screens? Bij deze analyse is een aantal plaatsen onderscheiden waar men een screen kan plaatsen. De indeling is tot stand gekomen op basis van de meest voorkomende zoektermen. Het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten van een term is een optelsom van alle verschillende zoekwoord-combinaties waarin de toepassingsplaats in relatie tot screens voorkomt.


Aandeel in het zoekvolume afgelopen vier jaar.

De meest gezochte montageplaats in relatie tot screens is het raam. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld ruim 2.200 keer per maand gezocht naar een screen voor een raam. Op de tweede plaats staat de overkapping. De procentuele verdeling van de onderscheiden montageplaatsen ziet er als volgt uit.

Ruim 31 procent van het zoekvolume met plaatsaanduiding heeft betrekking op een raam. Op de tweede plaats staat de overkapping met een aandeel van 25,8% in het zoekvolume. De top-3 wordt gecompleteerd door de veranda met ruim 20 procent.

Producteigenschappen en accessoires
Naar welke producteigenschappen, kenmerken en accessoires van screens wordt er het meest gezocht? Bij deze analyse is een aantal producteigenschappen en accessoires van screens onderscheiden zoals in onderstaand figuur weergegeven. Deze indeling is tot stand gekomen op basis van de meest voorkomende zoektermen. Het gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten van een eigenschap is een optelsom van alle verschillende zoekwoordcombinaties waarin de term voorkomt.


Gemiddeld aantal maandelijkse zoekopdrachten afgelopen vier jaar.

De meest gezochte producteigenschap in relatie tot screens is de term doek. De afgelopen vier jaar werd er gemiddeld ruim 2.100 keer per maand gezocht naar een doek voor/van screens. Op de tweede plaats staat elektrisch, gevolgd door verduisterend. Daarnaast wordt er veel gezocht naar rits- en zipscreens. Nog in de kinderschoenen, maar wel in opkomst, zijn de screens die op zonne energie worden aangedreven, de solar screens. Het complete overzicht tref je in de Zonwering Trendmonitor 2022. In het rapport worden tevens de ontwikkelingen in de loop der tijd in beeld gebracht. Hierdoor krijg je inzicht in de belangrijkste trends en ontwikkelingen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR Almelo 
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl

Publicatiedatum: