Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dennis Augusteijn, Sales Manager bij Brenger:

"Al vanaf één transport kunnen we retailers helpen met het vervoeren van grote artikelen"

Stel, je hebt een nieuwe bank gekocht. Maar je vindt hem tóch niet zo mooi staan thuis en je wil deze graag retourneren. Dan is het fijn dat het retourproces, voor producten die groter zijn dan de standaard pakketafmeting, goed geregeld is en de bank weer bij je wordt opgehaald. "Voor zowel grote als kleine bedrijven nemen we de verkoop- en/of retourorders uit handen", aldus Dennis Augusteijn, Sales Manager bij vervoersplatform Brenger.


Sales Manager, Dennis Augusteijn.

Grote retouren zoals meubels zijn voor veel organisaties  een uitdaging. Brenger helpt hen hierbij. "We kunnen op een relatief makkelijke manier de retourproblemen oplossen waar een meubelzaak of -webshop tegenaan loopt", legt Dennis uit. "Een groot product ophalen of afleveren is voor ons geen probleem. We matchen een transportaanvraag aan een professionele koerier die aangesloten is bij Brenger." Al vanaf één retourtransport is het mogelijk om gebruik te maken van de service van Brenger. Voorbeelden van bedrijven die hun retouren door Brenger laten ophalen zijn onder andere Zuiver, NADUVI en BVA.

Goedkope oplossing
'Maar waarom is Brenger dan voordeliger ten opzichte van andere partijen?’, zou je kunnen afvragen. Dit komt doordat de koeriers van Brenger toch al in de buurt rondrijden. Hierdoor kan het transport gekoppeld worden aan een van de koeriers op de weg. "Een ander koeriersbedrijf zou speciaal hiervoor een busje de weg op moeten sturen, dat kost extra tijd en geld. Hierdoor zijn de prijzen voor ophalen vaak ook een stuk hoger. Dit probleem hebben wij niet", licht Dennis toe.

Snel en gemakkelijk
Dennis: "Al vanaf één transport kunnen we retailers helpen met het vervoeren van grote artikelen". Het enige wat aangegeven moet worden zijn de ophaal- en afleverlocatie en de afmetingen van de producten. Vervolgens koppelt Brenger het transport aan een van de honderden aangesloten professionele koeriers op de weg. Deze haalt de spullen op en levert ze binnen het afgesproken tijdvak af. Ook kan er gebruik gemaakt worden van extra services, zoals een sjouwhulp, etage service of een bus met laadklep. Dankzij direct contact met de koerier en de live tracking is de klant op de hoogte van de actuele bezorginformatie. Na afloop bevestig je het ontvangst en kan de koerier beoordeeld worden.

Bewustzijn creëren
Dit zal voor velen als een ideale oplossing klinken. Maar waarom zijn er dan toch nog ondernemers die nog geen gebruik hiervan maken? Daar heeft Dennis een duidelijk antwoord op: "Vaak halen wij eerst retourorders op. Zodra ze merken dat dit goed gaat en wij met professionele en representatieve koeriers werken, geven ze de levering van verkooporders uit handen. Dit vertrouwen moeten we eerst laten zien natuurlijk."

Gelukkig komen er steeds  meer bedrijven erachter dat Brenger gemakkelijk geïntegreerd kan worden. "Hierdoor kan een heleboel werk en zorgen uit handen genomen worden. NADUVI vindt het bijvoorbeeld fijn dat we met hen meedenken en hun groei aankunnen. Daar ben ik trots op."

Gewoonte
En is nog een reden volgens Dennis. "Sommige ondernemers verwerken de retourproducten al sinds jaar en dag op een bepaalde manier. Pas wanneer deze bedrijven na een tijd op zoek gaan naar alternatieven komen ze er achter dat Brenger ook bij hun bedrijf past. Ik ben blij dat we voor veel bedrijven een passende oplossing kunnen bieden en ze op deze manier kunnen ontlasten. Daar doen we het voor."

Webshop van lokale bedrijven 
Tenslotte zien ze bij Brenger ontwikkelingen in de markt, die de vraag naar oplossingen voor verkoop- en retourorders vergroot. Zo kunnen winkels tegenwoordig amper nog zonder een webshop. Dit biedt enorm veel kansen, maar brengt ook uitdagingen met zich mee. "Bedrijven die normaal gesproken alleen lokaal verkopen, betreden nu de gehele Nederlandse markt. Echter zijn ze niet gewend om retourproducten door heel het land te moeten verwerken. Voor zulk soort partijen is Brenger ook de ideale oplossing".

Wil je weten wat Brenger Business voor jouw onderneming kan betekenen? Neem dan een kijkje op onze Brenger Business-website, neem contact via +31850292189 of zakelijk@brenger.nl. Of kom 29 en 30 juni langs op de Webwinkel Vakdagen (stand 151).

Meer informatie:
Brenger
Vossiusstraat 3
1071AB Amsterdam
zakelijk@brenger.nl
www.brenger.nl