Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
John Grootscholten en Dunja Dirksen van Present Time:

"Boven verwachting gescoord door magische driehoek dat enorm goed werkt"

Het afgelopen jaar heeft voor Present Time in het teken gestaan van merkpositionering en storytelling. Door de gehele organisatie heen zijn er flinke investeringen gedaan, om dit te realiseren. Deze inspanningen hebben ervoor gezorgd dat hun merken Present Time, Leitmotiv en Karlsson tot hun recht zijn gekomen. Het afgelopen jaar heeft veel teweeggebracht, waarop het bedrijf uit Almere verder kan borduren.
"Het verhaal dat we over willen brengen is een samenhangend geheel geworden", legt marketingmanager Dunja Dirksen uit. "Dezelfde thema's komen in de showroom, tijdens beurzen en op de website terug. Dit is een intensieve samenwerking tussen de inkoop-, sales- en marketingafdeling. Deze magische driehoek werkt op dit moment enorm goed."


Countrymanager Benelux John Grootscholten en marketingmanager Dunja Dirksen.

Positionering per merk
Het bundelen van de krachten met de Light & Living Group kan niet vergeten worden, wanneer countrymanager Benelux John Grootscholten samen met Dunja terugblikt op het voorgaande jaar. "We zijn aan het onderzoeken waar we synergie vinden en waar we nog meer van elkaar kunnen leren. Wel willen we de verschillende merken en bedrijven los van elkaar positioneren in de markt. De bedrijfsvoering blijft van beide ondernemingen dan ook separaat van elkaar."



Juist deze profilering per merk is een belangrijk speerpunt voor dit jaar. De eerste stappen in de goede richting zijn gezet. Nu is het zaak om deze weg te vervolgen. "Karlsson staat al erg sterk in de markt, met Present Time hebben we het afgelopen jaar een aantal grote stappen gemaakt en nu willen we ook Leitmotiv meer herkenbaar maken. Iedereen moet de merken kennen en weten waar ze voor staan", legt Dunja uit.
John ziet dat er een verschuiving heeft plaats gevonden: "Present Time richtte haar marketingactiviteiten, als groothandel, enkel en alleen op de detaillisten, maar nu vertellen we ons verhaal meer en meer aan de eindgebruiker. Deze brand awareness, door de hele keten, is in onze markt steeds belangrijker."



Vernieuwde B2B-website
John gaat dieper in op de vernieuwde B2B website. "De lancering was een enorme operatie. Het heeft veel energie van het team gekost om een goede site te bouwen en in te richten, maar werpt wel direct zijn vruchten af. Dat heeft alles te maken met de functionaliteit van de website. Hij is vele malen gebruiksvriendelijker en helemaal up-to-date." Om de organisatie klaar voor de toekomst te maken is er, in 2021, ook een nieuw ERP- en PIM-systeem in gebruik genomen. Alle tools om verder te bouwen, zijn nu aanwezig.



Nieuwe showrooms
De 2500 verschillende items van Present Time, waaronder 420 gloednieuwe producten, die te bezichtigen zijn in de kersverse catalogus, moeten ook fysiek prominent gepresenteerd kunnen worden. Ook dit is een agendapunt voor 2022.
"De producten die we verkopen verdienen een podium om te shinen", stelt John, daarmee doelend op de huidige showrooms in Lyon, Birmingham en Almere. "We gaan naast de huidige showrooms nog een tijdelijke showroom openen in Keulen. Hiermee hebben we de belangrijkste gebieden gedekt als alternatief voor de afgelaste beurzen."



Shop-in-shops
Er is nog meer stof tot nadenken voor Present Time, dat zich wil blijven ontwikkelen. Daarom zoekt het bedrijf naar nieuwe groeimogelijkheden. "De online focus willen we nog meer combineren met onze offline partners, het moet een 360 graden verhaal worden", vertelt Dunja.
John vult aan: "Met een aantal vaste klanten zijn we plannen aan het smeden om shop-in-shops te ontwikkelen. Onze zuster onderneming Light & Living heeft hier al veel ervaring in. Over zulk soort zaken kun je sparren en van elkaar leren." Light & Living Group is actief in meer dan 80 landen.



Happy family
De samensmelting van bedrijven en snelle groei kan voor stress en een andere sfeer zorgen , maar dat is volgens Dunja zeker niet het geval bij Present Time. "De sfeer die er heerst is zoals vanouds, erg positief." John besluit lachend: "We zijn meer dan ooit, one big happy family!"

Meer informatie:
Present Time
Televisieweg 60
1322 AM Almere
+31 (0) 36 535 8888 
info@presenttime.com
www.presenttime.com