Het einde van het jaar is in zicht. Het is een bewogen jaar geweest voor veel ondernemers. We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitblikken naar 2022.
Deze keer is Michiel Kroon aan het woord, eigenaar van Vloerkledenwinkel.nl.
Hoe blikken jullie terug op 2021?
''2021 was een bewogen jaar. Het begon met een lockdown en (helaas) eindigen we het jaar in lockdown. Hierdoor moesten we flexibiliteit tonen. De saamhorigheid in ons team heeft ervoor gezorgd dat we ondanks de omstandigheden goed hebben gepresteerd. Daar zijn we heel trots op!''
Voor welke uitdagingen kwamen jullie te staan?
''De grootste uitdaging was om onze klanten zo goed mogelijk te helpen in de periode dat de winkel dicht was. Ondanks dat we dit jaar 3 maanden dicht zijn geweest, hebben we onze doelen bereikt. We hebben snel de switch gemaakt om onze klanten thuis te bezoeken voor informatie en advies én door de introductie van videobellen, wat erg goed gewaardeerd werd.''
Wat waren absolute hoogtepunten?
''Vorig jaar gingen alle evenementen niet door, maar dit jaar mochten we weer op beurzen staan. We hebben het afgelopen jaar op ShowUp en Design District gestaan. Het was leuk om de vreugde en positiviteit op de beurzen weer te voelen.
Een ander hoogtepunt is de samenwerkingen die we het aflopen jaar hebben gedaan met verschillende designers en stylistes. Ook hebben we twee nieuwe collecties gelanceerd: 'Jackie And The Fish' en ’Naturais by MOMO rugs'.''
Welke voornemens/doelen hebben jullie voor het komende jaar?
''We gaan veel meer doen met onze eigen merken en merkontwikkeling. Ook zal Vloerkledenwinkel nóg meer groeien, want er komt een nieuwe locatie bij. Waar deze locatie is, houden we nog even geheim, maar we hebben veel zin in deze nieuwe stap! Bovendien introduceren we binnenkort een webshop speciaal voor retailers en interieurprofessionals.''
Wat wensen jullie onze lezers toe?
''Een gezond en gelukkig 2022.''