Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verkoopdirecteur Pieter-Jan Dendooven van Lamett Europe:

"Elke kostenbepalende factor kwam zo’n beetje onder druk te staan afgelopen jaar"

Het einde van het jaar is in zicht. Het is een bewogen jaar geweest voor veel ondernemers. We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitblikken naar 2022.

Deze keer aan het woord: Verkoopdirecteur Pieter-Jan Dendooven van vloerenbedrijf Lamett Europe.



Hoe blikken jullie terug op 2021?

"Het was absoluut een ‘exciting’ jaar voor Lamett met veel uitdagingen, maar ook tal van opportuniteiten en successen.  We ervaren een enorme groei en dat zorgt ervoor dat het tempo steeds hoger ligt.  Zeker geen gemakkelijk jaar, maar boeiender dan ooit."

Voor welke uitdagingen kwamen jullie te staan?
"Elke kostenbepalende factor kwam zo’n beetje onder druk te staan.  De containerprijzen schoten vroeg in het jaar al de hoogte in. Dit ontketende een kettingreactie: de beschikbaarheid van grondstoffen en materialen werd moeilijk. Daar bovenop gingen de energieprijzen door het dak. Door dicht bij onze waarden te blijven - transparantie, communicatie en oplossingsgericht denken – en er te staan met een hecht team dat er altijd in blijven geloven is, slaagden we er toch in om de moeilijke situaties het hoofd te bieden."

Wat waren absolute hoogtepunten? 
"Parquetvinyl kreeg een nieuw kleedje en dat hebben we met de nodige toeters en bellen in de markt gezet. De nieuwe collecties zijn een succes en liggen aan de basis van de groei die Parquetvinyl Europees doormaakt."

Welke voornemens/doelen hebben jullie voor het komende jaar?
"Dat is simpel: flink verder groeien. We zijn goed op dreef en werken aan nieuwe collecties én innovaties die we nog voor de zomer in de markt zullen zetten; zowel voor parket als Parquetvinyl.  

De grote groei vraagt veel van onze mensen.  We hopen zo snel mogelijk alle vacatures te kunnen invullen en met hetzelfde enthousiasme als vandaag het morgen nóg beter te doen. “Beat yesterday!” is intussen ons motto."

Wat wensen jullie onze lezers toe?
"Meer dan ooit: een goede gezondheid. Maar ook vertrouwen in de toekomst en heel veel goesting om te ondernemen. Het zijn onzekere tijden, maar zoals ze zeggen: 'When everything is unsure, everything is possible!'."

Meer informatie:
Lamett
www.parquetvinyl.be