Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Martin Tersteeg van Cartel Living:

''Onze levertijden moeten zakken, dat is een van de doelen voor volgend jaar''

Het einde van het jaar is in zicht. Voor veel ondernemers is het een bewogen jaar geweest. We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitblikken naar 2022.

Deze keer is Martin Tersteeg van Cartel Living aan het woord.


V.l.n.r. Bram Wilders, Marloes Wensveen en Martin Tersteeg tijdens Meubelbeurs Brussel.

Hoe blikken jullie terug op 2021?
''2021 was in de lijn met 2020, alleen waren we meer ervaren met de dagelijkse uitdagingen, welke we ook in 2020 hadden... Qua omzet zeer zeker geen klagen, maar door veel prijsverhogingen en regelmatig uitval van personeel, was het toch een lastig jaar te noemen!''

Voor welke uitdagingen kwamen jullie te staan?
''Ook dit jaar was het bij vlagen spannend met hoeveel mensen we konden werken. Leveranciers hebben allemaal hun uiterste best gedaan om alle materialen op tijd in onze fabriek te krijgen, maar konden toch niet voorkomen dat we wel eens moeten schuiven in de planningen, met dus uitstel leveringen tot gevolg. Pluim ook voor onze mensen, dat dit tot een minimum beperkt is gebleven.''

Wat waren absolute hoogtepunten? 
''Toch de waardering van onze dealers en het begrip voor de lastige periode om te produceren. Hoewel we heel veel materialen lokaal betrekken en wij in Nederland produceren, was het ook voor ons lastig om alle beloften in te vullen. Maar van onze dealers vaak alleen maar positieve berichten, terwijl zij natuurlijk ook het gesprek met de consument moeten aangaan……
Dieptepunten dit jaar zijn het ontvallen van dierbare mensen, met name zeer recent Paul van Os senior en Jan Westland.''

Welke voornemens / doelen hebben jullie voor het komende jaar?
''De Levertijden willen/moeten we naar beneden krijgen. Als Nederlandse fabriek moet dat USP zijn!''

Wat wensen jullie onze lezers toe?
''Namens Cartel Living, Ojee Design, Index Productions en Cartel Bedding wens ik iedereen een gezond en succesvol 2022 toe. Met hopelijk meer gezelligheid en ontspanning…''