Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Raymond Oelderink van Nijwie Furniture:

''De extreem hoge prijsstijgingen leverden nieuwe uitdagingen op aan de verkoopkant''

Het einde van het jaar is in zicht. Voor veel ondernemers is het een bewogen jaar geweest. We blikken met een aantal ondernemers uit de interieur- en woonbranche terug hoe zij het afgelopen jaar hebben ervaren en hoe ze vooruitblikken naar 2022.

Deze keer is Raymond Oelderink aan het woord, van Nijwie Furniture

Hoe blikken jullie terug op 2021?
''Wij kijken met een positieve blik terug op 2021. Dit jaar was in navolging op 2020 ook weer géén standaard jaar. We begonnen met het gegeven dat onze klanten - de meubel retailers - in een lockdown zaten. Hoewel 2020 uiteindelijk als een topjaar voor de meubelhandel de boeken inging was de stemming begin 2021, door de lockdown, helaas weer omgeslagen. Die ook weer snel veranderde toen de winkels weer open gingen en er weer goed verkocht werd.

Voor ons als voorraadhoudende importeur hadden hierdoor begin dit jaar de kans om in te lopen op de openstaande orderportefeuille en weer voldoende voorraad op te bouwen. Hoewel er door de actuele covid situatie nog niet echt sprake is van een stabiele situatie kijken wij zakelijk toch terug op een positief 2021!''

Voor welke uitdagingen kwamen jullie te staan?
''Ook was 2021 weer een jaar vol met uitdagingen, never a dull moment. De containerprijzen gingen begin 2021 sky high, deze prijsstijging was eind 2020 al ingezet en steeg door naar een niveau dat we nooit voor mogelijk hadden gehouden.

Ondertussen bleven ook de grondstofkosten doorstijgen. Kortom; gigantische kostprijs verhogingen tot gevolg. Door deze extreem hogere kosten waren we genoodzaakt de prijzen te verhogen wat dan weer nieuwe uitdagingen opleverde aan de verkoopkant.''

Wat waren absolute hoogtepunten? 
''Wij kijken met trots terug op het feit dat we alle inkopen zijn blijven doen, alle containers hebben laten binnen komen, hoe hoog ook de prijs was. Dit om onze klanten goed te kunnen blijven bedienen, die op hun beurt dan weer de consument kunnen leveren. We hebben nooit achteraf om een toeslag gevraagd en hebben alles geleverd tegen de vooraf afgesproken prijzen, hoe onmogelijk soms ook.''

Wij denken hiermee te hebben aangetoond dat we een betrouwbare partner zijn en dat lijkt ons het belangrijkste in het B2B zaken doen. We hebben weer genoten van de beurzen in November, Brussel en de Esprit in Parijs. Lekker als vanouds de klanten ontmoeten. Zeker hoogtepunten.''

Welke voornemens/doelen hebben jullie voor het komende jaar?
''Vooral doorgaan, gas erop. Inzetten op nieuwe ontwikkelingen. Marktaandeel in Nederland vergroten en export uitbreiden.''

Wat wensen jullie onze lezers toe?
''Wij wensen iedereen een mooi 2022 in goede gezondheid met veel geluk en plezier.''