Seletti, een Italiaanse lifestylebedrijf dat design en pop art samenbrengt, maakt voor het eerst een samenwerking met de voetbalwereld bekend. Zo hebben het in 1964 opgerichte bedrijf en Juventus de handen ineen geslagen.
Seletti x Juventus klapstoelen. Van links naar rechts: Matthijs de Ligt , Paulo Dybala , Cristiana Girelli, Giorgio Chiellini, Wojciech Szczesny.
"Het is onze ambitie om ons te vestigen als een lifestyle-merk dat relevant kan zijn door middel van innovaties, ook buiten het veld", zegt Andrea Bano, hoofd Merchandising Revenue bij Juventus. "Deze samenwerking stelt Juventus in staat om in de interieurontwerpsector te stappen, een nieuw terrein voor ons dat nog nooit eerder door andere clubs in onze branche op dit niveau is verkend."
“Ik had echt nooit gedacht dat ik met een voetbalteam een meubelcollectie zou kunnen creëren”, bevestigt Stefano Seletti, artistiek directeur van het gelijknamige bedrijf. “Het idee van de klapstoel komt voort uit het feit dat we precies hebben nagedacht over hoe je naar voetbal moet kijken: je waardeert een wedstrijd meer als je er in gezelschap naar kijkt, misschien terwijl je samen eet en drinkt. En het kan gebeuren dat we vrienden uitnodigen en extra zitplaatsen nodig hebben."
Meer informatie:
Seletti
www.seletti.it