Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Verkopen 483% hoger dan een gemiddelde vrijdagavond

Verkopen Black Friday stijgen 23 procent

Niet iedereen was even gecharmeerd door de 'Amerikaanse' aangewakkerde kooplust jongstleden vrijdag. Vanaf de eerste uren van Black Friday zaten echter massa's Nederlanders klaar om online te shoppen. De piek was 26 november 2021 om 21:00 uur, toen de verkopen 483% hoger waren dan op een gemiddelde vrijdagavond. Dat meldt het Zweedse fintech-bedrijf Klarna.


Foto ter illustratie: Rawpixelimages | Dreamstime.com

De gekte begon al het eerste uur van Black Friday, toen er een groei van 780% was ten opzichte van een gemiddelde shopping dag. Ook in de dagen voor Black Friday, de zogenaamde Black Week, was er een duidelijke stijging in de online bestedingen. De verkopen namen van maandag tot en met donderdag met 48% toe.

Bron: MarketingTribune

Publicatiedatum: