Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'De Augmented Reality app waar Berden mode, wonen & meer écht iets aan heeft'

'Wanneer je een dure aankoop gaat doen wil je natuurlijk zeker weten dat je de juiste keuze maakt. Deze zekerheid is precies wat Berden mode, wonen & meer, het mode en interieur concern met topmerken als Leolux, Vitra en Pastoe, hun klanten willen bieden. In hun zoektocht de klant nog beter te kunnen bedienen kwamen zij uit bij een door StickyLock ontwikkelde Augmented Reality (AR) app. Met deze AR app kunnen klanten meubels, die ze in de winkel hebben gezien, digitaal in hun eigen huis plaatsen alsof de meubels er echt staan. Klanten kunnen er omheen lopen, de meubels verplaatsen en inzoomen tot op de details. Hierdoor krijgt de klant een goed beeld of het meubelstuk bij de stijl van hun huis past en heeft Berden mode, wonen & meer hiermee een welkome sales tool in handen.' Dat meldt StickyLock in een persbericht.



Samen komen tot de beste gebruikerservaring
'Berden mode, wonen & meer heeft de app eerst aan een gebruikersgroep voorgelegd om uit te proberen. Hier werd al snel duidelijk dat de app nog geoptimaliseerd kon worden voor hun 50+ doelgroep. Wat opviel tijdens de analyse is dat 95% van de doelgroep de applicatie op hun telefoon gebruikt terwijl de app oorspronkelijk ontwikkeld was voor, met name, tablet gebruik. Dit betekende dat de gehele app herzien moest worden. Teksten werden groter en duidelijker, daarnaast moest de app de gebruiker beter begeleiden bij de handelingen die uitgevoerd moeten worden. Samen met Berden mode, wonen & meer heeft StickyLock de app zo bijgeschaafd dat hij nu perfect afgestemd is op de gebruiker. De app is nu dus net zo fijn op de telefoon, als op de tablet en dus voor iedereen te gebruiken, jong en oud!'



Een gebruiksvriendelijke interface
'Vanaf het moment dat de klant de app opent is het meteen duidelijk waar de app voor ontwikkeld is, namelijk het plaatsen van AR designmeubels bij de klant thuis. De gebruiksaanwijzing is nu volledig geïntegreerd in de app, zo wordt er bij iedere stap duidelijk uitgelegd wat de gebruiker moet doen. Ook is de taal versimpeld en duidelijker gemaakt en wordt de uitleg van de vingerbewegingen verhelderd door plaatjes.'

'Voor de klant was het van belang dat er bij de zoekfunctie zowel op kleur als op merk gezocht kan worden. Wanneer de gebruiker “oran” intypt in de zoekbalk verschijnen in de resultaten zowel oranje meubels als meubels van het merk Orange Slice. Deze aanpassingen zorgen ervoor dat de app een gebruiksvriendelijke interface heeft en de klant intuïtief gebruik kan maken van de app.'

'Benieuwd hoe de app werkt? Je kan hem vinden in de App Store en Google Play store onder de naam Berden Wonen en Slapen. Wil jij jouw klanten ook een handje helpen met zo’n mooie augmented reality app?'

Neem dan contact op via het contactformulier op www.stickylock.com 
of via info@stickylock.com

Publicatiedatum: