Ralf Adang van de Webwinkel Vakdagen:

"Algemene oriëntatie, concrete oplossingen en toepasbare kennis komen samen"

Al meer dan 15 jaar zijn de Webwinkel Vakdagen (WWV) het ontmoetingsplatform voor de gehele e-commerce branche. Momenteel zijn de voorbereidingen voor het grootste e-commerce event van de Benelux weer in volle gang. Zoals vanouds zullen de deuren van de Jaarbeurs Utrecht op 26 en 27 januari geopend worden voor duizenden professionals.

Met meer dan 250 verschillende exposanten is de komende editie al ruim een maand stijf uitverkocht. Ralf Adang, marketing manager bij OGZ, benadrukt waarom de WWV naadloos aansluit bij de woon- en interieurbranche. "Digitaal en online lopen vandaag de dag als een rode draad door bijna door iedere organisatie heen. Overal is dit een belangrijk onderdeel van de strategie en de marketingmix."



Algemene oriëntatie
Volgens hem zijn er drie verschillende redenen om het e-commerce-evenement te bezoeken. "Ten eerste is algemene oriëntatie binnen de digitale markt een drijfveer. De online-markt is groter en volwassener geworden, waarmee ook de diversiteit en specialisatiegraad van diverse soorten oplossingen die ingezet kunnen worden enorm zijn toegenomen. Tijdens de Webwinkel Vakdagen komen al deze dingen samen." Bezoekers krijgen een duidelijk beeld van alles dat binnen de markt te verkrijgen is, wie het aanbiedt en wat de verschillen zijn tussen de verschillende ondernemingen.



Concrete oplossingen
Daarnaast zijn de WWV ook voor partijen die heel gericht opzoek zijn naar een oplossing voor een bepaald probleem. "Denk bijvoorbeeld aan bedrijven die een nieuwe website willen bouwen, naar een ander platform willen verhuizen, logistieke zaken willen uitbesteden of hun verpakkingen milieuvriendelijk willen maken. De beurs de voor hen de ideale plek om opzoek te gaan naar deze oplossingen", legt Ralf uit.



Praktisch toepasbare kennis
Tevens is kennis een van de belangrijkste redenen om de WWV te bezoeken. "Een erg groot gedeelte van het programma richt zich op praktisch toepasbare kennis", zegt Ralf. "Zaken waar je mee thuiskomt en dezelfde dag nog mee aan de slag kan."

Aan de ene kant kan er geleerd worden van andere retailers, groothandelaren en fabrikanten.
Waar zijn zij tegenaan gelopen? Wat ging goed en wat ging mis? Maar aan de andere kant komen ook trends, ontwikkelingen en innovaties aanbod via hoofdsprekers (keynotes). Zij zullen dieper in gaan op de vraag; welke kant gaat de markt op en waar moeten we op lange termijn rekening mee houden?



Keynotes
De organisatie van de WWV heeft in aanloop van de komende editie al een vol programma aan mogen kondigen. "Er zullen leuke en interessante keynotes komen spreken in januari. Onder andere Margaret Versteden, de nieuwe CEO van Bol.com, zal aanwezig zijn. Maar ook de CEO's Annemarie Buitelaar van Marktplaats en Daniel Gebler, CTO van Picnic komen kennis delen. Tevens wordt trendwatcher en spreker Steven van Belleghem ingevlogen." Bovendien is er een uitgebreid programma van in totaal 200 lezingen geregeld. Voor de komende editie bieden de WWV bezoekers opnieuw ruim 100 uur aan content, verdeeld over 1 keynotezaal en 11 lezingenzalen.



Zoals vanouds zullen de Webwinkel Vakdagen (WWV) op 26 en 27 januari gehouden worden in de Jaarbeurs Utrecht. Gratis aanmelden kan via deze link.



Meer informatie:
Webwinkel Vakdagen (WWV)
Jaarbeursplein
3521 AL Utrecht
040 280 95 00
email@webwinkelvakdagen.nl
www.webwinkelvakdagen.nl

Organisatie Groep Zuid bv
Nuenenseweg 167
5667 KP Geldrop
040 280 84 00
info@ogz.nl
www.ogz.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Instagram Facebook Rss Twitter LinkedIn

© Wonen360.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven