Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fysieke beurs als Brussel blijft "the real thing"

"Als de verschillende lockdowns ons als beursorganisator één ding geleerd hebben, is dat de legitimiteit van beurzen niet langer in vraag wordt gesteld. Het digitale kan een mooie aanvulling zijn voor wie zich niet kan verplaatsen, maar de fysieke beurs blijft “the real thing”." Dat stelt directeur Lieven Van den Heede van Meubelbeurs Brussel.

"Bezoekers worden niet wild van een digitale beurs, het begeestert niet. Uiteindelijk zit je toch eenzaam achter je eigen computer. Op een beurs ontmoet je mensen, en nieuwe producten ontdekken is er veel minder vermoeiend dan achter een scherm. Of het is in elk geval een totaal andere ervaring. Een beursbezoek gaat misschien wel in je benen zitten, maar je krijgt er ook energie van. Het stimuleert je om ook je eigen activiteit in vraag te stellen. Beurzen gaan al langer niet enkel meer over verkopen. Het is een ideaal instrument om relaties aan te knopen met je cliënteel, even samen te zitten om zaken te bespreken en ondertussen toch even een bestelling te plaatsen. Als bezoeker heb je in elk geval de nieuwe collectie gezien, en weet je wat je tijdens het jaar kan bijbestellen."


Een blik in de stand van Sofabed, waar Geert Nulens (links) bezoekers uitleg geeft over de nieuwe collecties. BEKIJK HIER DE HELE FOTOREPORTAGE

Is er dan niets veranderd?
"Uiteraard niet. Sommige fabrikanten hebben bij gebrek aan een beurs een eigen huisshow georganiseerd en gaan daar dit jaar mee door. Of ze vonden andere manieren om hun klanten te bereiken. Alles werd in vraag gesteld, en een beursdeelname dus ook. Het is uiteraard als exposant niet altijd makkelijk om te beslissen of je de gok waagt. Zal de beurs wel kunnen doorgaan? En wat als ze niet doorgaat? Of wat zijn de maatregelen tegen corona indien de beurs wel doorgaat? Dit zijn allemaal nieuwe vragen die we zo goed mogelijk moeten proberen te beantwoorden. In elk geval kregen we van niemand de vraag of we dit jaar een digitale beurs zouden organiseren. Daarvoor werd er te hard naar deze editie uitgekeken."

Meubelbeurs Brussel 2022: 6-9 november
www.meubelbeurs.be