Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Interview met Sagitta Tobé van groothandel Headlam:

"In de woonbranche gaat het goed, wij Nederlanders creëren altijd graag sfeer"

Headlam is volop in beweging, ‘Keep Moving’ blijft hun motto, ook voor 2022. De groothandel in raamdecoratie en vloerbedekking lanceert binnenkort een compleet nieuwe collectie binnenzonwering en twee nieuwe tapijtitems. Daarnaast zal vanaf deze maand de duurzame gordijncollectie EFF (Eco Friendly Fabrics) in de winkels te vinden zijn. Ook volgt er een uitbreiding op de bestaande collectie van Mart Visser. Of Headlam nog geen werk genoeg heeft, wordt op online gebied alles omgegooid. Je zou het er spontaan warm van krijgen, zoveel werk ligt er in het verschiet. Zo niet Sagitta Tobé, de spil binnen het Zutphense bedrijf. Met haar blikken we terug op het afgelopen jaar en kijken we vooruit naar 2022.


Woordvoerster Sagitta Tobé van Headlam, dat in Zutphen kantoor houdt.

De groothandel in raamdecoratie en vloerbedekking heeft, met nog een kleine twee maanden te gaan, een goed jaar achter de rug. "Zeg maar gerust een super goed jaar, vertelt Sagitta. "En dat terwijl 2020 al een topjaar was."

"Als Headlam hebben we tot nu toe gelukkig niet teveel last van stagnerende leveringen, omdat wij onze producten zoveel mogelijk binnen Europa betrekken. Eigenlijk zijn alle lanceringen grotendeels volgens planning verlopen. Als Headlam Nederland hebben we het geluk dat ons land een echt woonland is. Nederlanders zijn woonmensen, ze creëren graag sfeer. Mede daarom gaat het in de woonbranche zo goed."



Tapijtenland
Headlam lanceert de komende periode nog diverse nieuwigheden, zo ook twee nieuwe tapijtitems. Sagitta: "Ons moederbedrijf is gevestigd in Engeland, een echt tapijtenland. In Nederland is dit veel minder, hooguit de trap en slaapkamers worden van tapijt voorzien. Wij steunen de campagne ‘Zo mooi is tapijt’ die gestart is door de VNTL, dit om tapijt nieuw leven in te blazen.
Tapijt zal als vloerbedekking nooit uit de markt verdwijnen, maar als Headlam moeten we er wel de nodige aandacht aan schenken. Laminaat is overigens nog steeds de meest verkochte vloerbedekking, direct gevolgd door pvc-stroken, waarbij COREtec voor ons het topproduct is. Vijf jaar geleden sprong het bedrijf in een gat in de markt en heeft dat inmiddels met heel veel succes in beslag genomen. Het is dan ook een inventief product, vooral ook omdat het op nagenoeg elke ondergrond gelegd kan worden", legt Sagitta uit.

Binnenzonwering
Zoals vermeld staat er voor Headlam veel op de planning. Binnenkort wordt een compleet nieuwe collectie binnenzonwering gelanceerd die de naam 'Happy Days, Sunny Lifestyle' heeft meekregen en is voorzien van een geheel nieuwe uitstraling. Over deze nieuwe lijn binnenzonwering wil Sagitta nog niet veel kwijt. "Voor alle details moet je nog heel even geduld hebben. Als woninginrichter verkoop je sfeer. Bij het creëren van sfeer gaat het om kleuren, uitstraling en materiaal. Voor deze nieuwe collectie binnenzonwering zijn wij dan ook heel erg van beleving en sfeer uitgegaan. Als Headlam hebben wij in 2012  de productgroep binnenzonwering aan onze collectie toegevoegd. In de gehele branche raambekleding is binnenzonwering niet meer weg te denken en beslaat zeker 50% van de markt. Ook voor ons wordt deze een steeds belangrijkere groep binnen onze totale productaanbod raamdecoratie."

Headlam heeft ook nieuwe collectiemappen ontwikkeld, geheel passend in de tijd van nu, waarbij de rondingen van de mappen gelijk opvallen. "We zijn heel trots op het eindresultaat. De vertegenwoordigers zijn er vorige week voor het eerst mee op pad gegaan, de reacties zijn veelbelovend."

Duurzaamheid
Bij de Gelderse groothandel staat 2021 ook in het teken van duurzaamheid. In dat kader is onlangs de nieuwe gordijnencollectie EFF (Eco Friendly Fabrics) gelanceerd. "Vanaf medio deze maand zal deze in de winkels liggen. Prijstechnisch doet deze duurzame collectie niet of nauwelijks onder voor 'gewone' gordijnstoffen. Dat is belangrijk, de Nederlander is toch kritisch als het op geld aankomt. Voor de meerwaarde 'duurzaam' bij een product als gordijnen wil men nog niet snel veel meer betalen. Het onder de aandacht brengen van deze meerwaarde door de winkelier is daarom van groot belang", weet Sagitta uit ervaring. De stoffen uit de lifestyle-interior EFF collectie van Headlam dragen onder andere het zogeheten Oekotex label, dat garandeert dat het eindproduct geproduceerd is met respect voor het milieu.



Online
Op online gebied gaat Headlam de boel flink opfrissen. Het Headlam web ordersysteem krijgt deze maand een nieuw jasje aangemeten en biedt nu naast een ordersysteem nog veel meer service tools, zoals de mogelijkheid om als dealer (met een eigen account) financiële zaken te bekijken, maar ook of bepaalde producten op voorraad zijn, wat de actuele levertijden zijn etc. "Door orders te digitaliseren, is de kans op het maken van bijvoorbeeld een rekenfout een stuk kleiner. De meeste dealers bellen ons nog en wij hopen dat ze nog regelmatig telefonisch contact blijven zoeken. Wij houden graag persoonlijk contact en onze binnendienst helpt ze graag."



Ook lanceert Headlam binnenkort officieel de consumentgerichte website. "Deze is al online, maar omdat de puntjes nog niet helemaal op de 'i' staan houden we het nog even stil. Deze website zien we als een stukje extra service naar onze relaties. Bezoekers van de site krijgen er adviezen en kunnen er ook andere informatie vinden, waaronder ook alle dealers die onze producten verkopen. Op deze manier promoten wij niet alleen onze lifestyle-interior producten maar ook onze dealers."

Meer informatie:
Headlam
Bettinkhorst 4
7207 BP Zutphen
+31 (0)575-581822
sales@headlam.nl
www.headlam.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven