Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Decostar, importeur en groothandel in woonaccessoires en seizoensdecoratie:

"Woondecoratie moet je vast kunnen houden"

Decostar heeft een enerverend jaar achter de rug. In de eerste helft van 2021 kon de totaalleverancier van woondecoratie vanwege covid-19 haar producten niet op beurzen showen. "Toch bleef de vraag uit de markt hoog. Het heeft ons doen besluiten om de showroom te vergroten. Inpandig is deze met dik 400 m2 toegenomen naar ruim 2000 m2. Het is een heel spektakel geworden", zegt een enthousiaste woordvoerder Sietse Hoogstede, daarmee doelend op alle doorgevoerde vernieuwingen.

De stylistes van Decostar kunnen er wat van, zo te zien. De in de showroom uitgestalde productgroepen staan, liggen of hangen op kleur en op exacte afstand bij en naast elkaar. Van kleinmeubelen als tafels en stoelen tot de geurmerken Greenleaf, Ashleigh & Burwood, Vellutier,Village Candle en de Countryfield Ambiance Collection. Van verschillende wand- tot seizoensdecoraties en van glas- en aardewerk, verlichting tot zijden bloemen, het ziet er allemaal uit om door een ringetje te halen.

Wie de showroom in Apeldoorn betreedt moet wel heel sterk in de schoenen staan om niet zonder aankopen huiswaarts te keren... Het is een en al beleving dat de klok slaat. Je wordt tot in detail geïnspireerd. Dat begrijpen ze bij Decostar als geen ander. Het bedrijf heeft zowel een basis- als tweeseizoenencollectie (met telkens zes thema's) in huis die altijd actueel zijn op basis van een continu roulerende voorjaars- en zomercollectie en najaars- en wintercollectie.

Sietse Hoogstede (links) en accountmanager Roelof Gorter poseren bij een kleine voorbeeld shop-in-shop.

Stagneringen
Evenals veel andere bedrijven heeft ook de Apeldoornse onderneming te maken met stagneringen. "Maar we zetten alle zeilen bij, kunnen nog steeds goed leveren. Je moet constant vooruit werken en denken. Het is wel topsport om dat voor elkaar te krijgen", vertelt Sietse.

Decostar is importeur en groothandel in woonaccessoires en seizoensdecoratie met ook nog een showroom in Trade Mart Brussel ter grootte van bijna 600 m2. Naast het eigen label Countryfield en de geurlijnen heeft het ook Thomas Kent Clocks in huis. Tot op de dag van vandaag worden de showrooms goed bezocht. Die in Brussel vooral door Vlamingen en Walloniërs, in Apeldoorn komen vooral Nederlanders en internationale klanten over de vloer. "Ondank alle coronamaatregelen bleven de inkopers komen, want detaillisten blijven zowel fysiek als online hun producten goed verkopen."

Met twee eigen showrooms rijst de vraagt of Decostar nog wel wat te zoeken heeft op beurzen. "Maar natuurlijk!", haast Sietse zich te zeggen. "Afgelopen maanden hebben we deel kunnen nemen aan beurzen in Hamburg, München en Gorinchem. Dan bereik je toch weer andere klanten. Op Trendz hadden we zelf twee stands, dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Mensen zijn altijd op zoek naar inspiratie. Producten als woondecoratie moet je vast kunnen houden. Ook in een winkel worden producten met een stukje beleving verkocht. Daarnaast vinden bestaande klanten het fijn om met de accountmanager te kunnen spreken."



Decostar staat het gehele jaar door in het teken van vernieuwen. Constant moet de (potentiele) klant geprikkeld worden. "We zitten er bovenop. Dat zie je terug in alle winkels waaraan we leveren en waar je shop in shops onder het Countryfield label terug vindt."

"Wat je trouwens veel ziet is dat de klokkenwand, met onze Countryfield radarklokken, zoals wij die in onze showrooms tonen en op beurzen showen, ook zo in winkels wordt geplaatst."

Volgend jaar bestaat Decostar 20 jaar. Dat jubileum zal niet ongemerkt voorbij gaan, momenteel worden daar volop voorbereidingen voor getroffen. In januari neemt het bedrijf deel aan Trendz, Trendset, Nordstil, Christmasworld en aansluitend Ambiente.

Meer informatie:
Decostar
[email protected] 
www.decostar.nl 
www.countryfield.nl