Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

'Kwart van de Nederlandse retailers verlamd door faalangst'

Faalangst verlamt een kwart van de Nederlandse retailsector. 25 procent van de retailers neemt geen beslissingen vanwege de mogelijke gevolgen, stelt onderzoek dat is uitgevoerd door Opinium en LiveArea. Volgens het onderzoek, dat plaatsvond voor de versoepelingen van de coronamaatregelen half september, staan bedrijfsleiders in de retail stil en willen zij niet innoveren of nieuwe functies, producten of diensten ontwikkelen uit angst om te falen.


Foto ter illustratie: Fizkes | Dreamstime

Ondanks deze angst is innovatie wel een prioriteit in de Nederlandse retailsector. Meer dan de helft van de besluitvormers (55%) geeft aan dat dit door de pandemie nog belangrijker is geworden. De helft (50%) is echter van mening dat zij niet genoeg investeren om te innoveren en hun bedrijf om te vormen om aan de behoeften van de klant te voldoen.
 
'Covid-19 heeft de Nederlandse retail voorgoed veranderd. Degenen die in staat zijn geweest om snel te innoveren, te testen en te implementeren, overleven en, in sommige gevallen, floreren, terwijl anderen aan de kant blijven staan. Bij veel van de grote winkelketens die gefaald hebben, kwam dat omdat ze het belang van wendbaarheid en innovatie niet hebben ingezien', zegt Samantha Mansfield, Head of Strategy bij LiveArea.

Bron: Marketing Tribune


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven