Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Visionaire ideeën, natuurlijk, optimistisch en motiverend

Dit zijn de Ambiente Trends voor 2022

Wat komt, wat blijft? Waar willen mensen zich nu aan binden?
Dit jaar hebben de experts van de ontwerpstudio Stilbüro
bora.herke.palmisano bewust de continuïteiten opgespoord
tussen de trends en daaruit thema's ontwikkeld die, naast het ontdekken van nieuwe ontwerpers, ook rekening houdend met de behoeften en stemmingen in het achterhoofd houden. Visionaire ideeën, duurzaamheid en waardering voor tradities zullen ook na dit jaar het dagelijks leven vormgeven.

De Ambiente Trends zijn veelomvattend en bieden een overzicht van de gehele industrie met haar innovaties. Ze zijn onderzocht en samengesteld door de ontwerpstudio Stilbüro bora.herke.palmisano namens de Messe Frankfurt. Wereldwijd filtert de designstudio Stilbüro voor hen de baanbrekende invloeden uit design, kunst, architectuur, mode, en lifestyle. "Na een lange periode in een noodtoestand, zijn we klaar voor een nieuw begin. De laatste anderhalf jaar hebben ons sociale en economische gedrag veranderd. Dit wordt ook weerspiegeld in Ambiente Trends 22+. Ze helpen onze bezoekers om zich gericht voor te bereiden op het komende zakenjaar op Ambiente. Tegelijkertijd bieden ze nieuwe perspectieven en waardevolle impulsen voor het komende zakenjaar," zegt Philipp Ferger, Vice President Consumer Goods Fairs bij Messe
Frankfurt.

Ambiente Trends 22+ presenteert drie baanbrekende voorspellingen dievoortbouwen op eerdere thema's en deze op een zinvolle manier verder ontwikkelen.
Gebaseerd op vergelijkbare behoeften, maar onderscheidend en onafhankelijk gedefinieerd. De plus symboliseert dat deze weg nog niet is afgelegd. Nieuwe perspectieven worden geopend door remedies op te lossen + op te ruimen. Een luchtig en licht woonthema dat de toekomst binnen laat komen met innovatieve materialen. Identiteit weten + making raakt de essentie van dicht bij de natuur leven. Oer en archaïsch, dit thema voelt alsof het ons huis een onvervalste identiteit geeft. Geïnspireerd door stedelijke woonruimtes en het nieuwe verlangen naar de stad, is de trend levendig verbeteren + bevrijden. Producten met artistieke uitstraling, expressieve kleuren en mobiele meubels dynamiseren onze leefomgeving.
Positieve verandering ligt binnen handbereik. En wij kunnen actief helpen die vorm te geven.

remedie oplossen + opruimen
Leven in nieuwe perspectieven: We willen een huis dat ons verrast met innovatieve oplossingen. Wonen moet plezier en genot geven, maar ook nieuwe perspectieven scheppen. Niet alleen voor ons, maar ook voor de wereld waarin we leven. Tegelijkertijd blijft ons huis de belangrijkste oase van rust, die verhelderend moet werken en nieuwe levensvreugde moet geven. remedie oplossen + opruimen wijst de weg met bio-based of gerecycleerde materialen, futuristische oppervlakken en lichte en luchtige kleuren naar een leefomgeving die vrijheid definieert als bevrijding van alles dat schadelijk is. Een luchtig en licht woonthema dat welzijn en stimulatie verspreidt. Soms visionair wijzend naar de toekomst, soms opzettelijk spelen met illusies. Met innovatieve materialen die duurzaamheid tot het 'nieuwe normaal' maken. En met transparante stoffen, glinsterende glans en opwindend futuristische kleurverlopen. Voor een huis van waaruit we vol energie nieuwe wegen kunnen inslaan.

identiteit weten + maken
Natuurlijk leven, essentieel - In tijden van oneindige mogelijkheden, begrijpen we bewust het leven op als een herovering van traditionele kennis en vaardigheden.
identiteit weten + maken laat zien hoe duurzaam zo'n reflectie op
het beproefde en geteste kan zijn: Ontwerpers nemen de natuur als hun directe model en geven onze woningen een onvervalste identiteit. Zo eenvoudig en puur als als nooit tevoren. Oppervlakken en materialen zijn zeer nauw gebaseerd op de natuur.
Vakmanschap krijgt een geheel nieuwe waardering. Het is niet het
product alleen dat ons interesseert, maar hoe en door wie het gemaakt is.
Producten die met de hand zijn gemaakt, ter plaatse of in kleine oplagen, bijvoorbeeld, drukken waardering uit voor overgeleverde kennis en tradities.
Alternatieve materialen en natuurlijke kleurenthema's benadrukken de diepe verbondenheid met ons huis.

levendig verbeteren + bevrijden
Leven voor een positieve verandering: levendig verbeteren + bevrijden geeft ons huis een nieuwe dynamiek. Met krachtige kleuren, duidelijke grafische contrasten en artistiek ontworpen producten, straalt levendig verbeteren + bevrijden inspirerend optimisme en een positieve vibe uit. De uitbreiding van ons huis in de stedelijke ruimte met zijn parken en openbare plaatsen heeft een bevrijdend en stimulerend effect. De creativiteit van de ontwerpers, architecten en kunstenaars werkt aanstekelijk. Onze gezamenlijke missie: samen met anderen een uitweg vinden uit deze moeilijke tijden. Verandering is zichtbaar en tastbaar. levendig verbeterend + liberating straalt een optimistische, positieve sfeer uit. Zomerse, heldere tinten brengen warmte. Frisse, heldere nuances ondersteunen de veelzijdigheid van dit dynamisch woonthema.

Producten uit de collecties van Ambiente-exposanten worden geselecteerd voor de drie themawerelden en maken zo toekomstige trends tastbaar door concrete voorbeelden. Inkopers en fabrikanten kunnen Ambiente Trends 22+ ook digitaal vinden op de microsite: www.ambiente-trends.com.

De volgende Ambiente vindt plaats van 11 tot 15 februari 2022

Meer informatie:
Messe Frankfurt - Ambiente
www.messefrankfurt.com
www.ambiente.messefrankfurt.com

Publicatiedatum: