Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jeroen Blaauw, directeur van Jodeco Glass:

"Liever een overspannen markt, ik ben productiever als het wat ingewikkelder is"

Lange levertijden, een energie te kort in China, hoge transport- en grondstofkosten. In de 25 jaar dat Jeroen Blaauw, directeur van Jodeco Glass, in het vak zit, heeft hij nog nooit zo een overspannen markt gezien. Toch blijft de ondernemer positief gestemd. Hij stelt dat zijn groothandel in decoratief glaswerk nog stappen kan maken. 
"Er is ontzettend veel vraag naar handel, echter is het wat lastiger om eraan te komen. Toch heb ik liever zo'n markt, dan dat je uit je neus zit te eten en niemand iets wilt hebben. Ik ben juist productiever als het allemaal wat ingewikkelder is."


Jeroen Blaauw, directeur van Jodeco Glass.

Ontwikkelingen
Sinds de oprichting van Jodeco Glass in 1997 zijn er veel zaken veranderd. Echter valt er een ding het meest op volgens Jeroen. "Op gebied van decoratief glaswerk zijn er nog maar erg weinig bedrijven over. Waar we eerst veel conculega's hadden, zijn er momenteel nog maar weinig over. De markt is overduidelijk krapper geworden."

Het is voor Jeroen duidelijk wat hen onderscheidt van de andere bedrijven uit de branche. "We verkopen praktisch alleen maar decoratief glas. Ruim 95% van het assortiment zelfs. Er is geen speler op de markt die zich zo specialiseert op glas, als wij dat doen. We hebben een diepe, maar geen brede collectie."

Deze specialisatie is een belangrijke pijler binnen het Gelderse bedrijf. Jeroen: "We willen de focus houden op het glaswerk, omdat het anders ten koste zou gaan van onze specialiteit. Enerzijds maakt dit je zwakker, maar anderzijds is dit onze kracht."



Creatieve oplossingen
De pandemie heeft ervoor gezorgd dat ze bij Jodeco Glass met een frisse blik naar de marketingmogelijkheden hebben gekeken. "Je merkt dat klanten een product niet per se meer in het echt hoeven te zien of voelen. De waarde van een beurs is momenteel niet hoog genoeg, om hieraan deel te nemen", vertelt Jeroen. 

Om de klanten op de hoogte te brengen van de nieuwe producten, brengt het bedrijf uit Dinxperlo verschillende keren per jaar een folder uit. "Voorgaande jaren deden we dit vier keer per jaar, maar nu hebben we de frequentie verhoogd. Zo hebben we onlangs de wintereditie uitgebracht, waar de kerstcollectie en nieuwe artikelen in terug te vinden zijn. Deze manier van werken wordt goed ontvangen door onze klanten."



Nieuw pand
Deze weg die het bedrijf in is geslagen blijkt al 25 jaar lang goed uit te pakken. Ook vandaag de dag nog. Zo staat de bouw van een nieuw pand op de planning, om te kunnen voldoen aan de vraag van de klant. "We hebben de grond van de buren kunnen kopen. Naast de bestaande gebouwen, gaan er twee onafhankelijke units van ruim 5000 m2 gebouwd worden, die verbonden zijn met een paar sluizen." 

Jeroen geeft aan dat de bouw van het nieuwe pand volledig past binnen de huidige bedrijfsvoering van Jodeco Glass. "Op dit moment zitten we op vijf verschillende locaties, wat logistiek technisch niet handig is. Ook past het niet bij het maatschappelijk verantwoord ondernemen dat we ingezet hebben. Daarop aansluitend komen er ook zonnepanelen op het dak en wordt de Eco Glass collectie verder uitgebreid", zegt hij tot besluit.



Meer informatie:
Jodeco Glass
Anholtseweg 34
7091 HB Dinxperlo
+31 (0) 315 65 71 65
+31 (0)6-22 71 11 03
info@jodecoglass.nl
www.jodecoglass.nl