Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VPRO zet vol in op Dutch Design Week

De VPRO gaat tijdens de komende editie van Dutch Design Week (DDW), die op zaterdag 16 oktober van start gaat, extra aandacht schenken aan het evenement. Met als thema 'The Greater Number' gaat DDW op zoek naar het 'betere getal' als reactie op de ongebreidelde groeiverslaving van de mensheid. In diverse uitingen op radio en tv, online, de VPRO Gids en op DDW wordt niet alleen de fysieke kant van design belicht, maar ook de impact van design, het maakproces van ontwerpers en natuurlijk hun visie op de toekomst.



Nederland kent talloze duurzame, sociale, en lokale ondernemingen. Die moeten opboksen tegen grote winkelketens, die vol liggen met spullen waarvan we niet precies weten hoe, door wie, en onder welke omstandigheden ze zijn gemaakt. Daarom begint filmmaker Kees Brouwer de beweging Reaction.

Reaction bestaat uit een verzameling ondernemers en ontwerpers die bewijzen dat het anders kan. "Ik wil laten zien dat er voor élk dagelijks product alternatieven bestaan die niet ten koste gaan van mens en milieu. De producten zijn er al, maar niemand weet waar ze te koop zijn. Daarvoor is Reaction", aldus Kees Brouwer.

Kees Brouwer etaleert vanuit zijn Reactionbus op het Ketelhuisplein in Eindhoven alle ondernemingen en ontwerpers die zich nu al bij Reaction hebben aangesloten. Een voedselbos bijvoorbeeld, en een biologische distilleerderij, een eerlijk naaiatelier, een Hollandse hazelnotenkwekerij, een diervriendelijk breiatelier, een circulaire meubelwinkel en nog veel meer. Allen hebben hetzelfde doel: duurzame groei.

Belangrijke kenmerken van de deelnemers zijn: zoveel mogelijk biologisch, lokaal, seizoensgebonden, kwaliteit, ambachtelijk en een zo klein mogelijke voetafdruk. Op het Ketelhuisplein vertelt Kees het verhaal van al deze mensen en roept hij bezoekers op om zich aan te sluiten bij Reaction.

Meer informatie:
Dutch Design Week
Torenallee 22-08
5601 KA Eindhoven
040 296 1150
info@dutchdesignfoundation.com
www.ddw.nl

Publicatiedatum: