Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jong vloerkledenmerk wil Nederland veroveren

"Maand na lancering al wereldwijde afnemer in klantenbestand"

Na zijn studie als modeontwerper rolde hij al snel de interieurwereld in. Met inmiddels meer dan 25 jaar ervaring in de branche heeft ontwerper Frans Verschuren al veel projecten op zijn naam staan. "Ik hield me voornamelijk bezig met het ontwerpen van dessins", vertelt hij. "Tot drie jaar geleden, mijn patronen bleken toen volgens een Amerikaanse fabrikant ook geschikt voor een vloerkleed. Zo kwam van het een het ander." 



De betreffende fabrikant aan de overkant van de Oceaan nam de vloerkleden op in zijn productie. "Die worden dan doorontwikkeld naar een product dat past bij dat land en wat bij het merk past. Dat wilde ik niet. Ik wilde op den duur iets zoals ik het zou doen." Frans is daarom zijn eigen bedrijf Huqrugs gestart. "Samen met een partner in Oostenrijk worden de kleden handgemaakt en uitgeleverd naar de klant." 



Jong merk
De kleden van Frans zijn nog maar sinds kort verkrijgbaar. "De lancering was tijdens Salone del Mobile begin september van dit jaar. We zijn dus nog geen maand live." De reacties op het jonge merk waren boven verwachting. "Vrijwel iedere bezoekers was weg van de kleden in de stand. Gezien de ruimte waar ik aan gebonden was moest ik een oplossing verzinnen om meerdere patronen te tonen die minder ruimte in beslag namen. Ik had een zuil met verschillende dessins eraan, maar daarnaast ook verschillende poefjes bekleedt met een kleed." De bedoeling van Frans was om minder ruimte te gebruiken omdat hij de hoogte in ging op die manier. "Bezoekers zagen dat anders, ze waren helemaal weg van de zitmeubels. Dus zo heb ik per ongeluk mijn assortiment uitgebreid tijdens een beurs."


Frank tijdens GLUE Amsterdam.

Potentie

Het grootste deel van zijn tijd wordt inmiddels gebruikt voor het vloerkledenmerk. "Ik vind het leuk om een product te ontwerpen achter een computer, maar het realiseren ervan is helemaal het einde." Dit is mede omdat juist zijn kleden uniek zijn in de markt. "Er zijn maar weinige merken die vloerkleden verkopen die handgemaakt worden in Europa onder de juiste werkomstandigheden." De fabriek waar de productie wordt gedaan heeft zelfs geen voorraad van garen of kleden. "Alles wordt op maakt gemaakt, tot aan de garen toe. Alles begint bij het wol en wordt in die fabriek verwerkt tot kleed."
Dit is ook een van de redenen dat hij er potentie in ziet voor de Nederlandse markt. "Ik heb inmiddels een zeer grote wereldwijde afnemer, dat is mooi. Maar ook in Nederland wil ik het product in de winkels hebben liggen op kort termijn." 



Meer informatie:
Huqrugs
info@huqrugs.com 
www.huqrugs.com