Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage

2e editie GLUE Amsterdam verwachting te boven

Afgelopen weekend was het de tweede editie van designroute GLUE Amsterdam. Door de Nederlandse hoofdstad waren meer dan 150 participanten verspreid die in hun eigen locatie of verzamel HUB stonden. Medeorganisator Guus van Maarschalkerweerd spreekt vol lof over de afgelopen dagen, "Het was een succes!" 

"De editie duurde een dag langer dan vorig jaar. Dit bood de bezoekers de kans om langs meer deelnemers te gaan of om een extra dag een rondje door de stad te doen", vertelt een opgewekte Guus. "Het weer speelde dan ook perfect mee. Dit zorgde ervoor dat niet alleen de exposanten maar ook de bezoekers goed gehumeurd waren." 


Ook de redactie van Wonen360 ging langs bij een aantal deelnemers en maakte een fotoreportage.

Voor een komende editie willen Guus en zijn team meer inzoomen op samenwerkingen. "Dat is het mooie van GLUE. Tijdens de dagen worden er op verschillende locaties meerdere deelnemers en ontwerpers samengebracht." Volgens Van Maarschalkerweerd is het hoofdkantoor van designtool OCCO hier een mooi voorbeeld van. "Vijf ontwerpers kwamen samen op deze locatie, allen met een verschillende doelgroep. Zo bieden we iedereen de kans om het netwerk verder uit te breiden op een andere manier." 

GLUE TV
Nieuw dit jaar was GLUE TV, volgens Guus een schot in de roos. "Dit is iets unieks dat nog niet eerder is gedaan. Het werd dan ook meer dan goed ontvangen bij de kijkers. Dagelijks werd er tussen 17 en 18 uur een aflevering uitgezonden waarin bekenden uit de branche werden geïnterviewd. Het geeft zo een designevent een extra dimensie."  

Onder andere meubelfabrikant Thonet maakte samen met Concept Gallery partners Senso Floors & Walls, Intra Lighting, Julia Living, Aroma Club Coffee Experience, V-ZUG en RAW Concept onderdeel uit van GLUE Amsterdam. Als inspiratiehub voor architecten, resellers, designliefhebbers en consumenten is de Concept Gallery een plek die zeer de moeite waard is om te bezoeken. Zeven topmerken in het hogere segment presenteerden tijdens GLUE hun collectie en noviteiten. Bezoekers konden voor het eerst de nieuwe lounge fauteuil 119 van Thonet zien. Dit model, ontworpen door Sebastian Herkner, was als preview te zien en komt pas begin 2022 op de markt. Ook Thonet armstoel 118F en tafel 1140 werden voor het eerst getoond aan het grote publiek.

“We hebben tijdens GLUE veel leuke reacties gekregen van bezoekers. Ze waren onder de indruk van ons mooi ontworpen pand en de sfeervolle locatie, maar vooral ook van onze producten en merken. Zo toont Thonet in de Concept Gallery Amsterdam ruim 80 procent van de gehele collectie. De Concept Gallery partners zijn afzonderlijk van elkaar uniek en bijzonder, maar versterken elkaar ook bij projecten. Dat zie je terug in onze showroom vol inspiratie”, aldus Coen Verhoef, countrymanager Thonet voor Nederland en België.

Meer informatie:
GLUE Amsterdam
glue.amsterdam