Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Huisshow Livingfurn & Brix zeer goed bezocht

''Livingfurn trendsetter met nieuwe collecties''

Afgelopen maandag 13 en dinsdag 14 september stonden de deuren van groothandel Livingfurn en het merk Brix open voor bezoekers om de nieuwste collecties te bewonderen. Het groeiende bedrijf heeft het afgelopen jaar niet stilgezeten en heeft een geheel nieuwe, verfrissende collectie neergezet. Livingfurn is volgens eigenaar Matthijs Bakker en commercieel directeur Raymond Klein niet langer een trendvolgend, maar trendsettend bedrijf aan het worden.

Links Raymond Klein met Matthijs Bakker bij de nieuwe Livingfurn collectie.

Trendsettend
Er heerst een gezellige drukte op de maandag in het pand aan de Bemmelseweg 106H te Elst. De huisshow van Livingfurn en Brix is in volle gang en wordt goed ontvangen door de klanten, aldus Matthijs Bakker die aangeeft dat bezoekers het 'de mooiste showroom van Nederland' vinden. ''Tijdens de coronaperiode hebben we niet stilgezeten en de showroom flink aangepakt. Er zijn meerdere stijlkamers gecreƫerd, waarin we onze collecties van Livingfurn en Brix kunnen presenteren in diverse settings.''
En die settings zijn duidelijk te zien in het pand. Waar Livingfurn haar collectie aanvult met een eigentijdse retrolijn is bij Brix de verfrissing met kleuren terug te zien in de nieuwste producten. 
''De bestsellers van de vorige collecties gaan mee met de vernieuwing in de nieuwe collectie''. 

Livingfurn gaat volgens Raymond als een speer. ''We hebben een vernieuwende collectie gelanceerd: Elias collection, die zich kenmerkt door de retrostyle in een eigentijds jasje. Daarnaast zijn er rondingen in de modellen toegevoegd. Met het merk willen we ons verder profileren in de markt en dit kan uiteraard alleen als we onze eigen producten zelf ontwikkelen. Op deze manier kunnen we ons eigen merk een boost geven.'' Raymond vult aan: ''Door eigen producten te ontwikkelen, zijn we geen trendvolger meer, maar juist trendsettend!''

Maatschappelijke verantwoordelijkheid
''Wij zijn van ontwerp tot productie nauw betrokken bij het gehele proces. Door deze betrokkenheid en het mee investeren, kunnen wij snel schakelen en de kwaliteit en kwantiteit hoog houden. Wij als Livingfurn willen onze medewerkers ook de kennis geven die nodig is om een mooi meubel te maken. Daarom investeren we ter plaatse middels trainingen en scholing. Hierdoor zijn we in staat de ultieme samenwerkingen aan te gaan met onze klanten; of het nu gaat om een volumineuze productie of het ontwikkelen van exclusieve producten."

Productie
Het ontwikkelen van eigen producten ging tijdens de coronaperiode moeizamer dan anders. ''Door de coronapandemie kwam de productie geheel stil te liggen. Hierin hebben we direct onze maatschappelijke verantwoordelijkheid genomen en gezorgd dat onze werknemers, welke vaak dagloners zijn, voorzien werden van voeding, huisvesting en zelfs medicinale giften als zuurstof indien dit nodig was. Dit heeft zich, nadat de lockdown werd opgeheven, terugbetaald, doordat ons complete management- en productie team in India direct weer aan de slag kon gaan.'' Hierdoor hebben we ook tijdens deze periode volop kunnen door ontwikkelen en onze voorraad op peil kunnen houden.''

Doorontwikkelen
In Nederland willen Livingfurn en Brix verder doorontwikkelen. ''Wij willen onder andere met de retailgroepen nieuwe collecties ontwikkelen, zodat we unieke producten kunnen blijven leveren. Daarnaast willen we het ontwikkel- en inkoopproces geheel uit handen nemen van de winkelier, zodat die zich alleen maar op de verkoop hoeft te storten.'' De ondernemers zien vooral nog groeimarkten in Duitsland, BelgiĆ«, Zwitserland en Oostenrijk. 

IT-faciliteiten
Matthijs benoemt dat zijn bedrijf koploper in Nederland is wat betreft IT-faciliteiten voor de klanten. ''Wat wij bieden, zie je nergens. Wij willen dat het ordersysteem voor de klant perfect verloopt. Naast de gebruikelijke zaken als orderinvoer, bestellingen ophalen, backorder status en welke artikelen verzendklaar staan, worden de klanten nu ook automatisch op de hoogte gesteld wanneer er een wijziging plaatsvindt in de leverdata. Naast deze updates richten we ons volledig op 3D fotografie en de Augmented Reality (AR) en alle mogelijkheden die dat geeft, om onze klanten te voorzien van de zoveel mogelijk productinformatie."  

Beurzen
Natuurlijk zijn de (inter)nationale beurzen ook van groot belang om te blijven groeien. ''Zo nemen wij deel aan MOW, Meubelbeurs Brussel en IMM in Keulen. We zien er naar uit weer iedereen te ontmoeten en zaken te kunnen doen met (nieuwe) klanten. Zodra de beurzen zijn afgerond, wordt de showroom ook neergezet als experience center; consumenten kunnen dan, via een verwijzing van de dealer, naar de producten komen kijken. Uiteraard verloopt de verkoop ook via de dealer''. Tot besluit wensen Raymond en Matthijs alle meubelretailers succes met de verkopen  en zien jullie graag op 1 van de beurzen of in de showroom in Elst

Meer informatie:
Livingfurn - Brix
matthijs@livingfurn.nl
raymond@livingfurn.nl 
Bemmelseweg 106 H
6662 PE Elst (GLD)
+31 481 350 659
www.livingfurn.nl 
www.brix-collection.com