Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Agent Michiel Westerhuis van Retail is Detail:

"Komende vijf jaar willen we onze omzet verdubbelen"

Met meer dan vijftien jaar b2c verkoopervaring van de producten uit zijn portefeuille was het voor Michiel Westerhuijs een logische stap om het b2b agentschap over te nemen. Sinds 1 januari jl. heeft hij met RiD BV, wat staat voor Retail is Detail, het agentschap overgenomen en is hij agent voor de merken van het Deense bedrijf F&H Group A/S. Hieronder vallen zestien merken waarvan er zeven belangrijk zijn voor de Nederlandse markt, zo geeft hij aan.



"De vorige agent benaderde mij een aantal jaar geleden of het iets voor mij zou zijn", vertelt Michiel. "Na de producten jaren in mijn eigen winkels verkocht te hebben ken ik de merken door en door. Het was daarom voor mij niet de meest lastige keuze in mijn leven. Toch moet je er goed over nadenken, want m'n eigen winkels wilde ik niet direct van de hand doen." 

Inmiddels is hij ruim een half jaar verder en lopen zowel de winkels als het agentschap van Westerhuijs goed. 
"De merken die we verkopen liggen bij gerenommeerde retailers. Denk hierbij aan FonQ, De Bijenkorf, Loods 5, Svenlars en Wehkamp." De belangrijkste merken die Michiel voor de Nederlandse markt vertegenwoordigd zijn:
- Bitz (dinnerware, tableware, table accessoires)
- Zone Denmark (Kitchen & bath accessoires)
- Villa Collection (home and living / small furniture)
- Rösti  (Melamine kitchen accessories) 
- Södahl (kitchen & bath textiles, GOTS certified)
- Funktion (general kitchen & household accessoires)



Groei en duurzaamheid
Met steeds meer nieuwe producten te verdelen onder zijn klanten in Nederland is zijn doel om de komende vijf jaar de omzet te verdubbelen. "Met de groei de afgelopen periode moet dit ook zeker lukken. Net als ieder ander hebben we last van Corona gehad, maar we zijn gelukkig positief staande gebleven."

F&H Group besteed daarnaast veel aandacht aan duurzaamheid. Een belangrijk en actueel onderwerp waar we geen dag langer mee kunnen wachten. De Denen hebben dit vastgelegd in hun bedrijfs-DNA en dit onderwerp staat daarom bovenaan iedere agenda. Ieder proces wordt onder een vergrootglas gehouden om de carbon footprint zo klein als mogelijk te maken. Als voorbeelden geeft Westerhuijs de volgende: “We hebben al het plastic in onze verpakkingen vervangen voor papier, karton en bamboe. We gebruiken statiegeld pallets in plaats van wegwerp. Ook de kwaliteit van onze producten is zeer goed en duurzaam. Geen wegwerp, daar kom je echt niet meer mee weg. Ook dit geeft mij veel vertrouwen de gestelde doelen op een milieuvriendelijke manier te behalen.” 



Containertekort
Het containertekort raakt ook het bedrijf waar Michiel zijn agentschap van heeft. Op de vraag waarom ze staande zijn gebleven tijdens de coronacrisis vertelt hij dat dit mede te maken heeft met de voorraad posities en het slimme logistieke proces. De beschikbare voorraad in ons Europese magazijn in Denemarken is enorm. We zagen de container tekorten aankomen en proberen zo goed en zo kwaad als het kan iedere beschikbare container vanuit China deze kant op te krijgen"

"We maken gebruik van alle mogelijke transportmogelijkheden om onze containers in het logistiekcentrum te krijgen. Zelfs de optie om per trein te vervoeren vanuit China wordt onderzocht."



Met een goede voorraad en kwalitatief goede producten verwacht Michiel zijn doelen te behalen. "Zelf heb ik vijftien jaar de merken verkocht dus ik ken het potentieel ervan", besluit hij.

Meer informatie:
RiD BV - Retail is Detail agent voor F&H Group A/S
michiel@retailisdetail.nl 
www.retailisdetail.nl  
www.fh-as.com 


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven