Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Nieuwe retailformule Hornbach overbrugt het gat naar speciaalzaak'

Van tegels tot laminaat, houten vloeren, vloerbedekking, PVC en gietvloeren: je vindt het in alle soorten en maten bij Hornbach Vloeren. Dit najaar lanceert de bouwmarktketen haar nieuwe retailformule, met eigen vestigingen, op de Nederlandse markt. Op een oppervlakte van ongeveer 7000 m2 treft de klant een groot assortiment aan. 'Een onderscheidende formule waarmee de keten in het gat springt tussen bouwmarkten en speciaalzaken', meldt het bedrijf in een persbericht.



“We zien de vraag naar vloeren toenemen en de markt is volop in beweging”, legt Evert de Goede, Algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland, uit. “Mensen zijn geïnteresseerd in vernieuwende materialen en legmethodes en daarmee krijgen vloeren de aandacht die ze verdienen.” En wie een vloer zoekt, kan rekenen op precies die aandacht bij Hornbach Vloeren. De Goede: “Het vloerenaanbod bij bouwmarkten is vrij generalistisch, dat bij speciaalzaken specifiek. Bij Hornbach Vloeren vind je het beste van beide: je weet niet wat je overkomt als je binnenstapt. Zoveel vloeren heb je nog niet eerder bij elkaar gezien, het is ongekend. En dat is ook het niveau van de service en het advies; dat krijg je normaal bij een speciaalzaak. Onze medewerkers kunnen je helpen om direct zelf aan de slag te gaan met jouw project. Want bij Hornbach Vloeren zijn vloeren én toebehoren ruim op voorraad. Maar we kunnen de vloer ook bij je bezorgen of voor je leggen.”

Consumenten en professionals
De nieuwe retailformule richt zich niet alleen op doe-het-zelvers, maar ook op consumenten die een vloer willen laten leggen, op professionals in de bouwsector en projectontwikkelaars. De vestigingen zullen zich kenmerken door een ruime presentatie van vloeren met inspirerende showopstelling en zijn zeven dagen per week geopend. De Goede vervolgt: “Van basics tot bijvoorbeeld exclusieve tegels van 1,20 x 2,60 meter, je vindt het allemaal bij Hornbach Vloeren. We zien volop kansen voor deze formule. Dankzij de flexibele en uitgebreide servicemogelijkheden kan iedereen bij ons terecht, van oriëntatie tot realisatie. Professionals kunnen bovendien rekenen op de extra service die ze ook in onze bouwmarkten krijgen: een eigen ingang, parkeerplaats en een koffiecorner. Ook kunnen ze bij Hornbach Vloeren afrekenen met hun ProfiCard.”

Vijf vestigingen en onlineshop
Hornbach Vloeren valt onder Hornbach Nederland, evenals de projectbouwmarkten en tuincentra. Er is bewust een koppeling gemaakt in de naam, omdat de kernwaarden van Hornbach Vloeren naadloos aansluiten op die van de projectbouwmarkten. De formules kunnen los van elkaar functioneren, maar elkaar ook versterken. De eerste Hornbach Vloeren wordt dit najaar geopend in Kerkrade. De Goede laat weten dat de ambities verder reiken: “In de komende 10 jaar willen we vijf vestigingen verspreid over het land openen. Maar in feite heeft deze formule potentie in iedere grote stad.” Het assortiment van Hornbach Vloeren komt ook online beschikbaar.

Meer informatie:
Hornbach
www.hornbach.nl 

Publicatiedatum: