Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Directeur Anton Smeulders van Smeulders Interieurgroep:

"Het kantoor heeft direct zicht op productie en bouwproces, waardoor er korte lijnen ontstaan"

Smeulders Interieurgroep is een van de grootste spelers binnen de Nederlandse interieurbouw, die onder meer de spectaculaire interieurs voor high-end retailer Shoebaloo realiseerde. Anouk Freriks van Baars & Bloemhof sprak met directeur Anton Smeulders, marketing & communicatiemanager Jeroen Scheepers en projectmanager Diede Verbeek over hoe het bedrijf is ontstaan, de nieuwste ontwikkelingen en het compleet getransformeerde interieur van Shoebaloo P.C. Hooftstraat. En een bezoek aan Smeulders Interieurgroep vraagt om een kijkje in het imposante machinepark waar het allemaal gebeurt.



Hoe is Smeulders Interieurgroep ontstaan?

Anton Smeulders: 'Smeulders Interieurgroep bestaat vandaag de dag al 55 jaar. Zelf geef ik sinds 1992 leiding aan het bedrijf. In de beginjaren waren er 12 man werkzaam en nu zijn we uitgegroeid naar een bedrijf met ruim 200 mensen in dienst, die werken vanuit vier verschillende locaties. We bevinden ons nu op de hoofdlocatie in Nuenen. Daarnaast hebben we een productielocatie in Polen, waar we overigens uitsluitend werken voor de Nederlandse markt. Ook RTR Interiors in Veldhoven is onderdeel van Smeulders Interieurgroep en ten slotte ‘to Build’, dat gespecialiseerd is in afbouw. Met to Build Projects zijn we in staat om de volledige inrichting van een pand aan te nemen, van retail tot aan kantoor.'

'Naast retail en utiliteit richten wij ons op interieurs voor apotheken onder het label Amfia, de medische sector, de hotelbranche, high-end particuliere projecten en de Automotive industrie. Zo hebben we voor een van onze opdrachtgevers een nieuw type bus ontwikkeld en realiseren we nu 80 tot 100 bussen per jaar.'

Hoe maken jullie het verschil binnen de interieurbouw?
'Het grootste verschil maken we in het voortraject, of het proces naar het eindresultaat toe. Door onze grote capaciteit en mankracht met de juiste knowhow in huis, kunnen we meedenken in dit proces en oplossingen aandragen, waarmee we de opdrachtgever uiteindelijk ontzorgen. Daar hebben we wel echt naam mee opgebouwd. Het kennisniveau moet ook steeds hoger zijn om ons te blijven onderscheiden en kwaliteit te garanderen.'

'Het meedenken met de opdrachtgever wordt bovendien makkelijker door de manier waarop ons bedrijf georganiseerd is. Niet hiërarchisch, maar juist plat georganiseerd. Verschillende afdelingen en teams werken op een gelijkwaardig niveau, waarbij de projectleider hét aanspreekpunt is voor de klant. Diegene is letterlijk van A tot Z bij het project betrokken. Deze organisatiestructuur zie je ook goed terug in de inrichting van ons kantoor. Het kantoor heeft namelijk direct zicht op de productie en het bouwproces, waardoor er korte lijnen ontstaan tussen werkvoorbereiding en productie bijvoorbeeld.'

Lees hier het complete artikel.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven