TOCA Social had een visie om een totaal nieuw entertainment concept te creëren dat de manier waarop we samenkomen om te socializen en te spelen zou veranderen - het creëren van toegankelijke en interactieve voetbal-gebaseerde spellen die spelers van alle leeftijden en vaardigheden de kans bieden om te 'kick it' met hun vrienden.
Gensler heeft eerder samengewerkt met TOCA Social om een concept te ontwikkelen voor een 'first-of-its-kind' op voetbal gebaseerd entertainment aanbod - met onderdelen van het prototype toegepast op hun nieuwe ruimte in de iconische O2 Arena in Londen.
Dit was een samenwerkingsproces met de klant van de eerste tot de laatste dag", vertelt het team van Gensler. We hebben pre-concept met de klant gewerkt om in eerste instantie de ontwerp- en belevingsstrategie te ontwikkelen, om hun aspiraties te begrijpen en ook te helpen bij het bouwen van de merkdrijfveren en -doelen (aangezien het een nieuw wereldwijd concept is voor het klantenteam).
Daarna werden we ingeschakeld om een conceptblauwdruk of 'kit of parts' te maken die de belangrijkste concept-/designelementen en kritieke touchpoints schetste die nodig waren voor het sociale ecosysteem en de ervaring van TOCA (die vervolgens konden worden aangepast of gewijzigd aan sites die online kwamen). De kit met onderdelen werd vervolgens toegepast op de O2 (met enkele locatie-specifieke aanpassingen) om TOCA Social tot leven te brengen.
De locatie beschikt over 17 op maat gemaakte interactieve boxen, zorgvuldig ontworpen om unieke augmented reality gameplay te bieden voor mensen van alle vaardigheidsniveaus, en een ongeëvenaarde sociale ervaring achter de touch line met drie bars van wereldklasse, twee selfie booths, een woestijnkamer en een badkuip in de hoofdruimte.