Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

14% pakketjes op verkeerde dag bezorgd

Bezorgers missen vaak het afgesproken tijdstip of de dag waarop online bestellingen geleverd moeten worden. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip, 14 procent van de pakketjes wordt zelfs niet op de juiste dag bezorgd. Dit blijkt uit E-commerce Aftersales, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders.


Foto ter illustratie: Dreamstime | Steven Cukrov 

Eigen bezorgdiensten vaakst op tijd
Gemiddeld werd 14 procent van de pakketjes niet op de afgesproken dag geleverd. PostNL bezorgt 15 procent niet op de juiste dag, DHL doet het met 13 procent iets beter. Bezorgdiensten als bpost, DPD, GLS of UPS leveren 22 procent van de pakketjes op de verkeerde dag. Eigen bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn zijn het meest afspraakvast. Zij bezorgen 95 procent van de pakketjes op de afgesproken dag.

Ruim een kwart niet op afgesproken tijd
Pakketjes bezorgd door bpost, DPD, GLS of UPS komen het vaakst niet op tijd (19%). PostNL (14%) en DHL (15%) doen het iets beter. Eigen bezorgdiensten van winkels zijn het meest punctueel en komen in slechts 6% van de gevallen niet op de afgesproken tijd. Overige kleine bezorgers die buiten de vier hoofdcategorieën vallen, bezorgen aanmerkelijk minder vaak op de afgesproken tijd (58%).

Een vijfde bestellers wijzigt bezorgdag
22 procent van de bestellers die de optie hadden om de bezorgdag te wijzigen, heeft daar ook gebruik van gemaakt. Voor de bezorgtijd was dit 16 procent. De bezorgdag en bezorgtijd worden dus niet massaal veranderd door de besteller. Mogelijk hangt dit samen met het vele thuiswerken in het afgelopen jaar. Meestal was er wel iemand thuis aanwezig om een bezorging aan te nemen, ongeacht het tijdstip of de dag van bezorging.

Meer informatie:
Multiscope
[email protected]
www.multiscope.nl

Publicatiedatum: