Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijf schittert vanaf komende zondag op inkoopbeurs Trendz

Michel Gozeling van Christmas Inspirations: "Disney-collectie met 280 items uitgebreid"

Dit weekend wordt de najaarseditie van Trendz afgetrapt. Op de home decoration & lifestyle beurs zullen de kleurige kerstproducten te bewonderen zijn van Christmas Inspirations, dat exclusief B2B-leverancier van het merk Kurt S. Adler is in Europa. CEO Michel Gozeling geeft een voorproefje van wat mensen kunnen verwachten én neemt ons mee naar het verhaal achter het bedrijf.



“We hebben ontzettend veel producten om te laten zien. Naast verschillende nieuwe kleuren is onze Disney-collectie flink uitgebreid. Vorig jaar hebben we de licentie gekregen van Disney voor Europa en Rusland. De komende editie hebben we 280 artikelen te presenteren", vertelt Michel. In totaal brengt Christmas Inspirations jaarlijks ruim 3000 nieuwe artikelen op de markt.

Het is de bedoeling dat dit aantal in de komende drie jaar verder groeit naar 1000 Disney-items. Achter de schermen werkt er een groot team om dit te kunnen bewerkstelligen. "In New York werken er 40 man aan de ontwikkeling van deze producten. Sinds kort werken er ook drie man in Nederland aan de productontwikkeling. Van idee tot ontwerp: het hele productieproces van onze Disney ornamenten doen we zelf."



Verschil Amerika en Europa
Ongeveer 13 jaar geleden hebben Michel en zijn twee broers Christmas Inspirations opgericht. "Mijn vader had een tuincentrum, dus toen ik klein was ging ik altijd met hem mee opzoek naar kerstproducten. Dat vond ik geweldig om te doen. Echter vertelde mijn vader me dat het lastig was om echt originele kerstspullen te vinden in Europa. Vanuit deze gedachte is Christmas Inspirations ontstaat."

Amerikanen en Europeanen zijn volgens Michel een wereld van verschil. "Rond het jaar 2008 geloofden tuincentra niet dat je een ornament voor tien euro kon verkopen, terwijl dat in Amerika heel normaal was. Ik werd in die tijd hierom nog uitgelachten in Europa. Nu is deze manier van denken helemaal gewijzigd en weten winkeliers dat dit wel kan."



Beurzen
Het afgelopen jaar was onwennig voor het bedrijf uit Beverwijk. Normaal gesproken bezoekt de organisatie een reeks aan beurzen, zoals Trendz, Christmas World, Maison & Objet, Harrogate, Trendset en Nordstil. De twee laatst genoemde beurzen hebben laatst weer plaatsgevonden. "We hebben vorig jaar met een digitale showroom gewerkt en dit ging erg goed, maar op een beurs kun je echt in contact komen met de klant. Nordstil was onze eerste keer, maar we zijn erg tevreden. Trendset heeft ook weer verbazingwekkend goed uitgepakt."



Meer informatie:
Christmas Inspirations
Havenstraat 1
1948 NP Beverwijk
0251 730 051
www.christmasinspirations.nl
Instagram: christmas.inspirations.bv
LinkedIn: Christmas Inspirations B.V.