Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Bedrijf heeft twee jaar lang geen presentaties kunnen houden'

Erik Kessels toont kracht ontwerpen Dutch Originals

The Great Indoors is het motto van de nieuwe reclamecampagne van Dutch Originals. Bedacht en vormgegeven door de kunstenaar en reclamemaker Erik Kessels van het internationale bureau KesselsKramer. Hij plaatst de monumentale ontwerpen van Dutch Originals in poppenkastachtige miniatuurhuizen. Het resultaat is een vervreemdende kijkervaring die de kracht en kwaliteit van de ontwerpen accentueert.



Erik Kessels: "Het idee is ontstaan door de pandemie, Dutch Originals heeft twee jaar lang geen presentaties kunnen houden. Hoe laat je dan zien wie je bent en hoe toon je nieuwe producten? Dutch Originals kwam toen met het idee de meubels in de fabriek in Asperen te tonen. De werkplaats als showroom, ik vind dat een mooi idee. Ik ben daar rond gaan kijken en was meteen enthousiast. Het is een plek waar veel gebeurt: de assemblage en de stoffeerderij zijn plekken vol bedrijvigheid, met een soundtrack van ambachtelijke geluiden. Maar als je op zo’n plek je collectie wilt laten zien, moet je het wel kaderen. Je moet er een soort eilandjes van maken."



Op deze manier kwam Kessels op het idee van poppenhuizen. "Ik ben met de schaal gaan spelen en zo zijn de miniatuurhuizen ontstaan met een open voorkant waarin de meubelen op ware grootte worden getoond. De stoelen, banken, tafels en bureau gaan door meerdere verdiepingen, wat zorgt voor een optische illusie. Het effect is dat het monumentale karakter van de ontwerpen van Gispen wordt geaccentueerd. De schoonheid van het ontwerp komt er op deze manier extra uit."



Reacties Dutch Originals
Richard Hutten, artdirector van Dutch Originals: "Met deze campagne toont Dutch Originals dat het monumentale karakter van zijn stoelen, banken, bureaus en tafels nog steeds actueel is. Erik Kessels – die bekend is van zijn campagnes voor onder andere Ben, Het Parool en Droog Design – heeft met The Great Indoors een campagne gemaakt die naadloos aansluit bij wat de meubelontwerpen van Dutch Originals doen, namelijk impact geven aan je interieur. Dat laat Kessels zien door te spelen met huizen op schaal gecombineerd met de klassieke ontwerpen op ware grootte. Dat is een spannend en ontregelend beeld."

Bert Sanderse, directeur Dutch Originals: "Met de aanstelling van Richard Hutten als art director krijgt onze collectie dutch design een boost. Zijn eerste project, The Great Indoors, toont dat de collectie nog steeds krachtig en hoogst actueel is. Met deze campagne spreken we zo een nieuwe doelgroep van designliefhebbers aan."



Aansluitend op de campagne The Great Outdoors heeft Anya van de Wetering van concept- en stylingbureau Kamer 456 een collectie eigentijdse stoffen geselecteerd, die de ontwerpen van een moderne dimensie voorzien.

Meer informatie:
Dutch Originals Furniture
3e Industrieweg 5
4147 CV Asperen
sales@dutchoriginals.com
www.dutchoriginals.com

Publicatiedatum: