Kantoorinrichter Koninklijke Ahrend, actief in West Europa, Centraal- en Oost Europa en het Midden- en Verre Oosten, zet hiermee een volgende stap in haar internationale groeistrategie gericht op een wereldwijde vertegenwoordiging met lokale productie- en verkoopactiviteiten in haar belangrijkste markten. Vanaf 1 januari 2021 opereren ook de negen vestiging van dochterbedrijf TECHO in Centraal en Oost-Europa voortaan onder de naam Ahrend.
Sinds de acquisitie in 2005 groeide TECHO onder de vleugels van moederbedrijf Ahrend uit tot de onbetwiste marktleider in Centraal en Oost-Europa met vestigingen in negen landen. Naast de Benelux, is de regio voor Ahrend inmiddels een belangrijke tweede thuismarkt geworden. Door de naamswijziging is Ahrend hier nu ook commercieel herkenbaar via de TECHO vestigingen in Praag (Tsjechië), Boekarest (Roemenië), Boedapest (Hongarije), Bratislava (Slowakije), Warschau (Polen), Wenen (Oostenrijk), Zagreb (Kroatië), Kiev (Oekraïne), en Moskou (Rusland). Ook de succesvolle retaildivisie van TECHO in Praag gaat verder onder de Ahrend naam. Deze divisie richt overal ter wereld winkels en showrooms in voor internationale opdrachtgevers waaronder Volkswagen, Skoda en Grandvision.
Eugène Sterken, CEO van Koninklijke Ahrend zegt in een toelichting: “Door nu wereldwijd onder Ahrend naam te opereren vergroten wij onze herkenbaarheid en kunnen we onze totaalpropositie nog effectiever internationaal inzetten. We zijn nu in meer dan 25 landen wereldwijd met één merk aanwezig en Ahrend heeft als enige Europese speler eigen productielocaties in zowel Europa als Azië waar dezelfde producten worden gemaakt voor deze regionale markten. Hierdoor zijn we in staat onze internationale opdrachtgevers overal dezelfde kwaliteit en dienstverlening te garanderen zonder lange levertijden. Daarnaast kunnen we ons met het vertrouwen dat de Ahrend naam internationaal geniet nu ook in Centraal en Oost-Europa sterker profileren bij opdrachtgevers die behoefte hebben aan werkomgevingen die aansluiten op de lokale diversiteit van hun activiteiten én bij hun wereldwijde brand identity. Op dat vlak hebben wij de afgelopen jaren veel multinationals mogen helpen met de inrichting van wat wij noemen ‘vitaliserende werkomgevingen’.”
Volgens Sterken zetten multinationals steeds meer in op aantrekkelijke en herkenbare werkomgevingen als functionele spil van hun internationale bedrijfscultuur. De vertrouwde (kantoor)werkomgeving maakt in dat licht in hoog tempo een evolutie door en is de laatste jaren een steeds belangrijker deel van de bedrijfsidentiteit geworden. “In toenemende mate bepaalt het hoe aantrekkelijk je als werkgever wordt gevonden. In dat verlengde speelt de werkomgeving ook een cruciale rol in de prestaties en het welzijn van medewerkers. Essentieel is verder dat er sinds het uitbreken van de coronapandemie ook nog eens een nieuwe werkrealiteit is ontstaan. Door het feit dat structureel thuiswerken straks niet meer weg te denken zal zijn, we blijvend minder zakelijk gaan reizen en we de voordelen hebben ervaren van werken in de cloud, zijn de vele multinationals met wie we samenwerken nu aan het nadenken en puzzelen hoe zij hun organisaties en werkomgeving moeten gaan herinrichten. Sterken ziet het klassieke kantoor versneld plaatsmaken voor de Hybrid Working Community; een geheel van verschillende werkomgevingen waarbinnen individuele medewerkers hun eigen “work journey” maken, of wel hun eigen weg vinden. “We zijn op dit moment erg druk om dit Hybrid Working Community concept, onder Ahrend naam, internationaal en voorzien van klant specifieke doorvertalingen, vorm te geven.
Meer informatie:
Ahrend
www.ahrend.com
Abonneren
Vacatures
Top 5 - afgelopen week
- Stille tocht voor Amsterdamse interieurdesigner
- "Onze orderportefeuille puilt uit en nog steeds plussen we elke maand in aantal bestellingen"
- "Online bestellingen zijn bijna verdubbeld; opbergmeubelen waren niet aan te slepen"
- Zussen Netty en Corien: "Het leukste aan ons vak is de inkopen doen in Azië, ons jaarlijkse uitje"
- Plintenfabriek verder met tweehoofdige directie
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Ahrend verstevigt internationale marktpositie
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2021-03-08 "Bedrijfstak interieuroplossingen en totaalinrichtingen enorm gegroeid"
- 2021-03-08 CEO Ikea vreest hogere tarieven in meubelbranche
- 2021-03-08 "Vraag is zo groot dat we het niet aan kunnen"
- 2021-03-08 Langdurige ziekte legt meubeltransporteur plat: faillissement aangevraagd
- 2021-03-08 Gebroeders Roukens stappen na zeventig jaar uit familiebedrijf
- 2021-03-08 Nederlandse architecten tijdens AnA wereldtournee
- 2021-03-05 "Onze orderportefeuille puilt uit en nog steeds plussen we elke maand in aantal bestellingen"
- 2021-03-05 Dutch Design Brand breidt collectie uit met storage boxen
- 2021-03-05 Natuzzi Group verkoopt dochteronderneming
- 2021-03-05 'Hoe wordt winkelen op afspraak ontvangen door klanten en ondernemers?'
- 2021-03-05 Euretco Wonen zet ondernemers centraal bij nieuwe strategie voor afdeling Woningtextiel
- 2021-03-05 Dauby presenteert beslagwerk trends 2021
- 2021-03-05 Loods 5: "Twee mensen is niet te doen"
- 2021-03-05 Inkoopdagen Meubelhart Beusichem verplaatst
- 2021-03-05 Noodkreet Hubo-directeur Patrick Zwanenburg: 'Wij geven financiële impulsen voor leuke dingen"
- 2021-03-05 Voorjaarsvakdagen naar april 2021
- 2021-03-05 Experience centra Best For Interiors open
- 2021-03-05 Rechtszaak INretail dient komende maandag
- 2021-03-05 Knelpunten begrenzen herstel wereldhandel
- 2021-03-04 Na zes jaar onderzoek dreigt eerste strafrechtelijke vervolging directielid Steinhoff