Richmond Interiors kijkt terug op een turbulent, maar zeker geslaagd jaar. Dit komt mede doordat het bedrijf een aantal jaren geleden volledig het roer heeft omgegooid. Sindsdien richt zij zich niet meer alleen op de verkoop van kasten, maar wordt er een totaalpakket van interieurartikelen aangeboden.
Directeur Lex Tiggeler: "We zijn toentertijd een andere weg ingeslagen die zich nu uitbetaalt. Het is goed om te zien dat ons merk in binnen- en buitenland steeds bekender wordt. Binnen twee jaar zijn onze volgers op Instagram bijvoorbeeld gegroeid van 10.000 naar 62.000."
Volledige dekking
Voor de komende jaren is de ambitie volstrekt duidelijk: volledige dekking in Nederland. "Momenteel zijn we voornamelijk in de Randstad erg goed vertegenwoordigd. Het is nu zaak om ons juist ook op de andere gebieden te richten. In Oost-Nederland is onder andere nog winst te behalen."
"Tevens willen we meer shop-in-shops openen. We merken dat deze samenwerkingen het best verlopen met woon- en interieurbedrijven, waar de winkeleigenaar zelf nog door de winkel loopt. Op die manier kun je makkelijker een band opbouwen en dan zie je de resultaten groeien."
Showroom in Brühl
Richmond Interiors is niet alleen in Nederland actief bezig. Zo gaat zij, in samenwerking met verschillende partijen, een nieuwe showroom in Duitsland openen. "In Brühl, vlakbij Keulen, staat een groot magazijn van 9000 m2 leeg. We hebben besloten om hier een nieuwe showroom te openen, zodat onze Duitse klanten niet de grens over hoeven te steken", licht Lex toe.
Tijdens originele 'beursperiodes' zullen er showroomdagen georganiseerd worden. De eerste showroomdagen zullen van 7 t/m 20 december gehouden worden. Eind januari 2021 staan de volgende dagen gepland.
Steeds vernieuwen
Stilstand is achteruitgaan, vandaar worden er jaarlijks honderden nieuwe artikelen toegevoegd aan het assortiment. "Elk jaar halen we 10% van de producten uit het assortiment", vervolgt Lex. "We voegen daarnaast 30% nieuwe artikelen toe. Op deze manier blijft het aanbod groeien. Op dit moment bieden we 1500 verschillende artikelen staan."
Een paar jaar geleden introduceerde het bedrijf uit Obdam een collectie waar veel goud in voorkwam. In de komende collecties zal dit langzaamaan wat veranderen. Zo wordt het glanzend goud steeds vaker vervangen door mat goud of mat zwart, om wat meer rust te creëren. Verder wordt de nieuwe collectie gekenmerkt door marmer, dat op verschillende manieren terugkomt.
Meer informatie:
Richmond Interiors
Butter 17
1713 GM Obdam
+31 (0) 226 450 846
www.richmondinteriors.nl
info@richmondinteriors.nl
Abonneren
Vacatures
- Zelfstandig Agent - Mirrors and More
- Verkoopmedewerker | Weyts Interieuradvies
- Teamleider Verkoop | Woonboulevard Poortvliet
- Marketing & Sales medewerker | Pot & Vaas
- Vacature Verkoper Buitendienst | Henzo
- Sales Manager Benelux & Export | Mobitec
- SEA Marketeer | Toppoint
- Accountmanager | Toppoint
- Commercieel medewerk(st)er Binnendienst | The Mosaic Factory
- Accountmanager met passie voor vloeren regio Midden/Oost Nederland | INTR.
Top 5 - gisteren
- Medewerker sanitairzaak drukt meer dan 100.000 euro van werkgever achterover
- ''Je bent snel geneigd mee te gaan met de trends, maar wij geloven in onze eigen DNA''
- Indringende strijd van kleine familiebedrijven
- Algemene tendens op spoga+gafa: "Minder publiek, maar wel gerichter"
- Beddenmerk laat verkoop over aan groothandel
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam: Nob Ruijgrok
- Faillissement meubelwinkel aangevraagd: 'Tientallen klanten staan met lege handen'
- 19e Design District trekt 8492 bezoekers
- Failliete meubelhandelaar verbreekt stilzwijgen: "Het groeide me boven het hoofd"
- Woninginrichtingszaak moet op last van rechter na bijna 50 jaar de deuren sluiten
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Bedrijf betrekt met andere partijen nieuwe showroom in Duitsland
Lex Tiggeler van Richmond Interiors: "Volledige dekking is waar we nu naar streven"
Publicatiedatum:
Auteur:
Sietse Hielkema
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-24 ''Je bent snel geneigd mee te gaan met de trends, maar wij geloven in onze eigen DNA''
- 2022-06-24 Planq bedenkt multifunctionele en duurzame locker- en opbergsysteem
- 2022-06-24 Aftermovie Algemene Vergadering Fedustria
- 2022-06-24 Ten Broeke Meubelen houdt showroom-evenement
- 2022-06-23 Wereldwijde meubelmarkt signaleert: steeds meer mensen worden milieubewuster
- 2022-06-23 “100 keer meer bezoekers over de vloer”
- 2022-06-22 Caroline van Velze van Zuiver Group: "Dit is de tijd dat je écht moet ondernemen"
- 2022-06-22 Recordjaar Poliform met omzet van €240 mln
- 2022-06-22 'Daar ga ik niet mee akkoord, ik wil kosteloos herstel van de door mij in 2016 gekochte meubelen'
- 2022-06-21 Meubelserie imiteert paddenstoelen in verschillende groeistadia
- 2022-06-21 Nieuwe salesdirecteur Steen Elgaard van Rivièra Maison: "Ik weet hoe je als interieurmerk een plaats verovert"
- 2022-06-21 Ontwerper laat zich inspireren door Engelse tv-serie
- 2022-06-20 Bekende namen uit meubel- en transportwereld investeren €750.000 in meubelbezorger
- 2022-06-20 Dit zijn de winnaars van de Bolia Design Awards
- 2022-06-20 Jhon Campo en Roberto Kaptein slaan handen ineen
- 2022-06-20 LogicTrade brengt CustomerAssist op de markt
- 2022-06-20 John van den Broek en Margot Romeijn van Maxfurn: "Die geslotenheid van toen past helemaal niet bij onze persoonlijkheden"
- 2022-06-20 Oscar Diele van Flinders ziet zes belangrijke ontwikkelingen binnen de interieurbranche
- 2022-06-20 Meubelmaker Leolux honderdste deelnemer
- 2022-06-20 'Meerderheid gaat liefst naar fysieke winkel'