Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Ingezette trend rond Black Friday zal zich dit jaar nog sterker voordoen"

Traditioneel voorspelt Bureau RMC de winkelstraatdrukte tijdens Black Friday. Black Friday is de laatste jaren het hoogtepunt van de Nederlandse detailhandel en in menig stad behoren deze winkeldagen tot de drukste dagen van het jaar. "We voorspellen dat dit jaar de week van Black Friday 46,8% rustiger zal zijn dan in 2019."

Bureau RMC deed onderzoek op basis van de dagelijkse tellingen van de Citytraffic sensoren. De voorspellingen zijn gebaseerd op het winkelgedrag van de afgelopen zes weken en de passantendrukte van vorige jaren rond Black Friday. 


FOTO TER ILLUSTRATIE © Chernetskaya | Dreamstime.com

Vorig jaar zette de trend al in dat consumenten meer in het begin van de week gingen shoppen (+19% in de eerste drie dagen) voor de koopjes van Black Friday. "We nemen aan dat deze trend zich dit jaar nog sterker zal voordoen."
Grote steden doen het significant slechter dan kleine steden (>10%)
De laatste twee winkelweken zijn weer drukker dan de weken daarvoor. "Als deze trend doorzet, kan de drukte nog iets meer stijgen dan in ons voorspelmodel is aangegeven."

"Winkelen tijdens Black Friday kan naar onze voorspelling veilig verlopen, mits lokaal de hot spots goed in de gaten worden gehouden.
Tussen 14.00 en 15.00 uur bijvoorbeeld wanneer de dagpiek zal ontstaan. Consumenten winkelen op dezelfde tijden als voor de pandemie, dus de piek zal, zoals gewoonlijk, rond 15.00 uur ontstaan.
Het goede nieuws is dat shoppers gericht winkelen en per bezoek makkelijker en meer kopen."

Bron: www.rmc.nl

Publicatiedatum: