'Een uurtarief bepalen als beginnend ondernemer is al ingewikkeld, laat staan het verhogen ervan als je eenmaal vaste opdrachtgevers hebt. De coronacrisis doet daar nog een schepje bovenop. Kun je in deze tijd je prijs verhogen. Zo ja, hoe kun je dat dan het beste aanpakken?'. Die vragen legde NU.nl voor aan verschillende ondernemers, waaronder interieurstylist Kim de Groot.
De eerste weken van de crisis in maart waren spannend voor De Groot. Zouden veel van de lopende projecten die ze doet voor particulieren, horeca en tijdschriften wegvallen? "Uiteindelijk werd er een project voor de horeca gepauzeerd, maar de rest ging eigenlijk allemaal door." Reden voor De Groot om haar prijzen voor nieuwe klanten te verhogen, meldt NU.nl.
'De Groot is daarmee een uitzondering, blijkt uit onderzoek van Hoofdkraan. Het platform voor freelancewerk analyseerde vijftienduizend facturen en concludeerde dat freelancers sinds de start van de corona-uitbraak in maart gemiddeld 7 procent hebben ingeleverd.'
Lees hier het complete artikel.