Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Marketingrapport Keukenzaken 2020:

'Verkoop keukens vertegenwoordigt 68% van de omzet van een gemiddelde keukenzaak'

Uit het Marketingrapport Keukenzaken 2020 blijkt dat een keukenzaak 77 procent van de omzet behaalt bij particulieren. 68 procent van de omzet van een keukenwinkel heeft betrekking op de verkoop van keukens. Deze productgroep is onder te verdelen in keukenmeubels, werkbladen en inbouwapparatuur. Het omzetaandeel van online verkopen door keukenzaken bedraagt 3,8%. Dat meldt Marktdata.nl.

Een keuken van DKG, geleverd door KitchenStudio uit Den Haag, met een geïntegreerde STEEL Enfasi All Black FLEXzone inductiefornuis.

Het gepresenteerde gemiddelde omzetaandeel van de ondernemingen is een ongewogen gemiddelde (een bedrijf met weinig omzet telt even zwaar mee als een bedrijf met veel omzet). De verkoop aan particulieren vertegenwoordigt 77 procent van de omzet van een gemiddelde keukenzaak.

Daarmee is het omzetaandeel van de zakelijke markt verder toegenomen ten opzichte van de voorgaande edities van het onderzoek. In het jaar 2003 was het omzetaandeel van de zakelijke markt slechts 10 procent. Dit aandeel is sindsdien gestegen van 11% in 2005, 12% in 2008, 15% in 2011 naar 23% anno 2020.

De verkoop van keukens vertegenwoordigt 68 procent van de omzet van een gemiddelde keukenzaak. Sanitair is goed voor 5 procent van de omzet en tegels volgen met een omzetaandeel van 4 procent. 15 procent van de omzet heeft betrekking op installatie- en montagewerkzaamheden.

Uit het onderzoek van 2011 bleek dat de omzetcategorie keukens onder te verdelen is in keukenmeubelen (42%), werkbladen (22%) en inbouwapparatuur (36%). Wil je weten wie de belangrijkste leveranciers zijn van keukenmeubels, werkbladen en inbouwapparatuur? Bestel dan het Marketingrapport Keukenzaken 2020.

Online verkopen
Tegenwoordig heeft vrijwel iedere keukenzaak een website. Een beperkt deel van de ondernemingen heeft ook een online webshop waar men producten kan bestellen. 25 procent van de keukenzaken verkoopt producten online via een eigen website of via de website van de franchisegever of het hoofdkantoor. Het omzetaandeel van online verkopen door keukenzaken komt volgens het onderzoeksrapport uit op 3,8%.

Het omzetaandeel van 3,8 procent heeft betrekking op online verkopen van keukenzaken; hierin is geen directe verkoop van bijvoorbeeld fabrikant of groothandelaar of tweedehands handel van particulieren meegenomen. Daarmee is het online omzetaandeel van keukenzaken met 3,0 procent toegenomen ten opzichte van het jaar 2011. Geen van de keukenzaken die online producten verkopen behaalt meer omzet via online verkopen dan via de fysieke winkel. De keukenzaken die een webshop hebben realiseren gemiddeld 15 procent van de omzet met online verkopen.

Meer informatie:
Van Es Marketing Services
Willem de Clercqstraat 53
7604 AR  Almelo
tel 0546 45 66 62
mob 06-24207401
info@marktdata.nl
www.marktdata.nl 

Bron: Marketingrapport Keukenzaken 2020

Publicatiedatum: