Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Michel van Sundert over de toekomst van het familiebedrijf Jan van Sundert

Michel van Sundert, de derde generatie ondernemer van Jan van Sundert, een bedrijf dat zich sinds 1969 heeft gespecialiseerd in keukens en badkamers, deelt zijn visie op het bedrijf en het ondernemerschap. Het bedrijf, oorspronkelijk gestart door zijn grootouders in Etten-Leur, heeft zich door de jaren heen sterk ontwikkeld, met een groei die in 1997 resulteerde in de huidige locatie op het industrieterrein. Sindsdien heeft Jan van Sundert meerdere grote verbouwingen doorgemaakt, waarbij de showroom steeds wordt aangepast aan de laatste trends.

Michel van Sundert begon zijn carrière in het bedrijf als magazijnmedewerker en heeft zich door de verschillende afdelingen heen opgewerkt. Tegenwoordig runt hij het bedrijf samen met zijn ouders, die beiden nog actief betrokken zijn. Zijn vader houdt zich bezig met de financiën, terwijl zijn moeder de klantenservice en personeelszaken regelt. Michel benadrukt dat de samenwerking met zijn ouders is gebaseerd op gelijkwaardigheid, waarbij hij ook de meningen van het team waardeert.

De grootste uitdaging voor het bedrijf is de recente krapte op de arbeidsmarkt. Waar voorheen medewerkers vaak jarenlang in het bedrijf bleven, ziet men nu een hoger verloop. Dit werd aangepakt door flexibiliteit te bieden op het gebied van werktijden en salaris, wat uiteindelijk de rust in het bedrijf heeft hersteld. Michel geeft aan dat de jongere generatie nieuwe energie en inzichten brengt, wat helpt om het bedrijf scherp en modern te houden.

Wat betreft de toekomst van het bedrijf is Michel niet gefocust op uitbreiding naar meerdere vestigingen. In plaats daarvan kiest hij ervoor om zich te concentreren op de kwaliteit van het werk op de huidige locatie, die als visitekaartje van het bedrijf dient. Groei, aldus Michel, ligt in het leveren van kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Michel denkt ook aan de toekomst van het familiebedrijf en of een van zijn kinderen de leiding op zich zal nemen. Hij legt echter geen druk op zijn kinderen om in het bedrijf te stappen; ze moeten het zelf willen, net zoals hij dat vroeger deed.

Bron: Internetbode

Publicatiedatum: