Uit representatief onderzoek van INretail blijkt dat acties rond Black Friday in dit coronajaar een week eerder starten en tot wel een week langer doorlopen. Winkels willen per se bezoekerspieken voorkomen en sturen aan op spreiding. Minder dan de helft van de ondernemers in non-food in de hoofdwinkelcentra doet overigens mee aan Black Friday. Van de ondernemers die vorig jaar op Black Friday inspeelden, doet 35% dit jaar zelfs niets. Acties worden meer online gepland, zijn meer gespreid in de tijd en minder luidkeels, melden de deelnemers aan het onderzoek van de grootste brancheorganisatie in retail non-food.
Samenwerking voor veilige straten
woonwinkels op boulevards en tuincentra doen alles aan een coronaveilig verloop van de Black Friday weken. Acht van iedere tien ondernemers die wel (kortings)acties organiseren, treffen extra maatregelen boven op de richtlijn ‘Verantwoord winkelen’. Nog strenger deurbeleid, gastheren en -vrouwen bij de winkeldeur en een mondkapjesplicht worden, naast goed zichtbare hygiënemaatregelen, veel genoemd. Winkelketens, zelfstandige ondernemers en winkeliersverenigingen organiseren in samenwerking de toeloop naar en veiligheid in winkelgebieden en stemmen voortdurend af.
Coronaveilig verloop
INretail heeft vertrouwen in een coronaveilig verloop van de Black Friday weken. Het is ook in ons land allereerst een online marketing fenomeen. Consumenten kunnen dus kiezen hoe ze willen kopen. Daar spelen ondernemers actief op in, want velen hebben behalve winkels ook een webshop. Winkelbedrijven melden aan INretail dat kortingsacties een middel zijn om consumenten te verleiden op rustigere dagen en tijdstippen hun aankopen te doen en zo te helpen een bezoekerspiek te voorkomen.
Meer informatie:
INretail
www.inretail.nl


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
'Black Friday veilig gespreid over lange periode'
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Aandachtspunten bij het kopen van een huis
- 2023-03-30 Polspotten gaat samenwerking aan met FIEGE voor duurzame logistieke oplossingen
- 2023-03-30 Nu al 4 keer zoveel stakingen als gemiddeld
- 2023-03-30 René Dekker van Dekker Interieur: 'Jarenlang gedroomd over dit concept’
- 2023-03-30 Nieuwe Dutchbone collectie lente/zomer 2023 straalt warmte en sfeer uit
- 2023-03-29 'Oplossingen voor krappe bedrijfsruimtemarkt nog ver weg'
- 2023-03-29 JUNG’s laat tijdelijke en duurzame installatie zien op Fuorisalone 2023
- 2023-03-29 5 tips voor Milaan Design Week 2023
- 2023-03-29 'Slimme' bouwer moet activiteiten staken
- 2023-03-29 Franken ziet zijn keuken- en badkamerzaak failliet gaan
- 2023-03-29 Beschikbaar inkomen huishoudens 2 procent hoger in 2022
- 2023-03-29 Interessante productpresentaties in het Atrium tijdens MDXL Project & Interieur
- 2023-03-28 Consument investeerde €11,3 miljard in duurzamere woning
- 2023-03-28 'België grootste importeur van illegaal hout'
- 2023-03-28 Table du Sud introduceert designsamenwerking met Studio Verbaan
- 2023-03-28 By Sidde opent woonwinkel in Heerenveen
- 2023-03-28 Forse loonsverhoging voor werknemers in de bouwtoelevering
- 2023-03-28 Franse platform breidt Nederlandse e-commercetak uit
- 2023-03-28 Nieuwe stuurman bij Bijenkorf
- 2023-03-28 Warenhuis Galeria voorlopig gered