Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

Pim Bakker van Four Most Agency:

'De uitdaging voor mij is om deze in de Benelux ontbrekende merken te introduceren'

Na jarenlange ervaring in de interieurbranche heeft Pim Bakker 2 oktober jl. zijn eigen bedrijf opgericht: Fourmost Agency. Pim is al meer dan 15 jaar werkzaam in de Benelux met Scandinavisch design. Hij was achtereenvolgens werkzaam voor de merken Vipp, Muuto en Verpan. Hij is gepassioneerd door interieur en het creëren van een win-win situatie.

Het was volgens Pim een langgekoesterde wens om te ondernemen in de interieurbranche. Een agentschap met voornamelijk Scandinavische merken is het geworden. ''Ik wil relevant zijn voor zowel de architect als winkelier. Dit door met de juiste samenstelling van collecties (merken) te komen.''

''Toen ik in mijn netwerk had verteld dat ik mijn eigen agentschap ging starten, kwamen de eerste telefoontjes al snel binnen. Ik heb vele gesprekken gevoerd en uiteindelijk mijn keuze gemaakt op basis van de collectie, potentieel en het management. Je kunt een mooi merk hebben, maar wanneer de organisatie niet loopt dan lukt het niet. Of wanneer je misschien twee goede items hebt, maar geen plan voor de toekomstige collectie, dan komt het ook niet van de grond.


Pim Bakker met links lampen van Nuura Lighting.

Bakker was op zoek naar een goede mix van merken die elkaar aanvullen voor projectmatig gebruik en voor de betere designwinkels. Uiteindelijk vallen onder Fourmost Agency de merken Million CPH, Nuura Lighting, Friends & Founders, Jonas Ihreborn en Rex Kralj. De eerste drie zijn jonge merken uit Kopenhagen, maar hebben alledrie hun sporen verdiend in de designbranche. Million CPH is opgericht door Klaus Jakobsen die 8 jaar bij Hay en 4 jaar bij Muuto heeft gewerkt. Nuura is opgericht door Sofie Refer: zij ontwierp voor o.a. &Tradition en Friends & Founders is opgericht door de voormalig CEO van Engelbrechts. Alle drie gebruiken ze hun expertise om hun eigen merk met een eigen filosofie in de markt te zetten. Jonas Ihreborn uit Zweden is een derde generatie meubelmakerij en een echt familiebedrijf. Er is heel veel aandacht voor het milieu. In de fabriek is er veel ruimte voor maatwerk. Rex Kralj uit Slovenië is een collectie met voornamelijk stoelen van de Sloveense Architect Niko Kralj. Zijn bekendste ontwerp, de Rex klapstoel, is onderdeel van de vaste collectie van het MoMa in New York. Het bedrijf onderging dit jaar een volledige re-branding onder leiding van Bart Schilder. De collectie en het merk staan als een huis en ze zijn klaar voor de toekomst.

Een nieuw bedrijf beginnen is altijd spannend en nog meer in deze tijd. ''De uitdaging voor mij is om deze, in de Benelux relatief onbekende, merken te introduceren. Daarnaast ook om mijn klanten te overtuigen zonder de mogelijkheid te hebben van een beurs of fabrieksbezoek waar een bank of stoel even uitgeprobeerd kan worden." Er staat binnenkort een pop-up showroom in Amsterdam op het programma. ''Maar ‘gewoon’ weer Milaan of Keulen zou toch wel het fijnst zijn.''

De eerste reacties zijn al behoorlijk positief, blikt Pim tevreden terug op zijn eerste weken van het nieuwe agentschap. 

Meer informatie:
Pim Bakker - Fourmost Agency
+31 6 11 95 29 21
pim@fourmostagency.com 
www.fourmostagency.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven