Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Whitepapers geven raamwerk overgang circulaire economie

Forbo beschrijft weg naar duurzame toekomst

Forbo Flooring heeft twee nieuwe whitepapers gepubliceerd, die beide de duurzame toekomst als onderwerp hebben. Het doorvlochten en diepgravende document over de circulaire economie geeft een raamwerk voor een overgang naar die circulaire economie. De andere whitepaper beschrijft hoe Marmoleum een cradle-to-gate CO2-neutraal product werd, zonder elders CO2 te hoeven compenseren. De twee whitepapers maken deel uit van de nieuwe Live Forward campagne van Forbo Flooring.



De whitepaper maakt over de  circulaire economie inzichtelijk waaraan bedrijven moeten voldoen als ze volwaardige spelers willen worden in een circulaire economie. Zo roept Forbo fabrikanten op om te investeren in onderzoek en state-of-the-art technologieĆ«n die hun producten en processen schoner en duurzamer maken. Bedrijven zouden er daarnaast goed aan doen duidelijk en transparant te informeren over de duurzame eigenschappen & kwaliteiten van hun producten en productieketen, aldus Forbo. Met die info kunnen potentiĆ«le kopers en gebruikers de juiste keuzes maken, en zo kan de duurzame cirkel op termijn gesloten worden.

De tweede whitepaper laat zien hoe Marmoleum over de afgelopen tien jaar een cradle-to-gate CO2-neutraal product werd. Forbo had/heeft daarbij het voordeel dat de natuurlijke en hernieuwbare grondstoffen waarmee Marmoleum gemaakt wordt, zoals vlas en jute, veel CO2 opnemen tijdens hun groei. De CO2-uitstoot tijdens de productie moest wel drastisch omlaag om tot CO2-neutraliteit te komen. En dat is - onder andere door allerlei energiebesparende maatregelen in de fabriek, energiezuinig transport en het gebruik van (eigen) zonne- en windenergie - uiteindelijk gelukt.



De twee whitepapers kwamen - zoals gezegd - tot stand in het kader van de nieuwe Marmoleum Live Forward campagne van Forbo Flooring. Die zet volledig in op echt CO2-neutraal leven & bouwen, zonder compensatie via certificaten. Ook volgens Forbo moeten we onze manier van bestaan grondig veranderen. Denk daarbij aan anders eten, reizen en ontspannen, maar vooral ook anders denken. Dat zijn we onszelf en toekomstige generaties verplicht, aldus de vloerproducent. Forbo nodigt met haar Marmoleum Live Forward campagne iedereen uit om mee te gaan naar een volledig duurzame toekomst (en bewuste keuzes te maken). Die toekomst is vanzelfsprekend gemaakt van natuurlijke materialen zoals Marmoleum, die bijdragen aan een gezond en duurzaam binnenklimaat.

Meer informatie:
Forbo Flooring
www.forbo-flooring.nl 

Publicatiedatum: