Forbo Flooring heeft twee nieuwe whitepapers gepubliceerd, die beide de duurzame toekomst als onderwerp hebben. Het doorvlochten en diepgravende document over de circulaire economie geeft een raamwerk voor een overgang naar die circulaire economie. De andere whitepaper beschrijft hoe Marmoleum een cradle-to-gate CO2-neutraal product werd, zonder elders CO2 te hoeven compenseren. De twee whitepapers maken deel uit van de nieuwe Live Forward campagne van Forbo Flooring.
De whitepaper maakt over de circulaire economie inzichtelijk waaraan bedrijven moeten voldoen als ze volwaardige spelers willen worden in een circulaire economie. Zo roept Forbo fabrikanten op om te investeren in onderzoek en state-of-the-art technologieën die hun producten en processen schoner en duurzamer maken. Bedrijven zouden er daarnaast goed aan doen duidelijk en transparant te informeren over de duurzame eigenschappen & kwaliteiten van hun producten en productieketen, aldus Forbo. Met die info kunnen potentiële kopers en gebruikers de juiste keuzes maken, en zo kan de duurzame cirkel op termijn gesloten worden.
De tweede whitepaper laat zien hoe Marmoleum over de afgelopen tien jaar een cradle-to-gate CO2-neutraal product werd. Forbo had/heeft daarbij het voordeel dat de natuurlijke en hernieuwbare grondstoffen waarmee Marmoleum gemaakt wordt, zoals vlas en jute, veel CO2 opnemen tijdens hun groei. De CO2-uitstoot tijdens de productie moest wel drastisch omlaag om tot CO2-neutraliteit te komen. En dat is - onder andere door allerlei energiebesparende maatregelen in de fabriek, energiezuinig transport en het gebruik van (eigen) zonne- en windenergie - uiteindelijk gelukt.
De twee whitepapers kwamen - zoals gezegd - tot stand in het kader van de nieuwe Marmoleum Live Forward campagne van Forbo Flooring. Die zet volledig in op echt CO2-neutraal leven & bouwen, zonder compensatie via certificaten. Ook volgens Forbo moeten we onze manier van bestaan grondig veranderen. Denk daarbij aan anders eten, reizen en ontspannen, maar vooral ook anders denken. Dat zijn we onszelf en toekomstige generaties verplicht, aldus de vloerproducent. Forbo nodigt met haar Marmoleum Live Forward campagne iedereen uit om mee te gaan naar een volledig duurzame toekomst (en bewuste keuzes te maken). Die toekomst is vanzelfsprekend gemaakt van natuurlijke materialen zoals Marmoleum, die bijdragen aan een gezond en duurzaam binnenklimaat.
Meer informatie:
Forbo Flooring
www.forbo-flooring.nl


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
- Senior Interieurontwerper | Luxury By Nature
- Verkoopmedewerker Showroom | Table du Sud
- Verkoper | Domstad Slaapspecialist
- Retail shop assistent | Furnified Brandstore Amsterdam
Top 5 - gisteren
- GBS Keukens na dik 2 jaar failliet
- Rechtbank Haarlem verklaart vloerenbedrijf in staat van faillissement
- ''Het inrichten van een project op dit niveau is een delicate operatie!''
- 'Aanschaf van nieuw beddengoed draait voor Erik uit op een nachtmerrie'
- Extremis verwelkomt nieuwe CEO om bedrijf naar internationale groei te loodsen
Top 5 - afgelopen week
- Groothandel in woonaccessoires failliet
- Meubelgroothandel failliet verklaard
- Veldeman Group legt laatste hand aan transformatieplan om toekomstgericht te verstevigen
- 'Op weg naar de toekomst van interieur en decoratie met innovatieve groei en verfijnde collecties'
- Zo creëer je een moderne uitstraling in jouw huis
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Whitepapers geven raamwerk overgang circulaire economie
Forbo beschrijft weg naar duurzame toekomst
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-22 The Wool Studio introduceert vloerkleden op basis van iconische Royal Delft ontwerpen
- 2023-03-22 BerryAlloc groeit van 15 naar 27 brand corners
- 2023-03-22 Toepassing van 'Van Besouw 2613' in ruimtes
- 2023-03-22 Rechtbank Haarlem verklaart vloerenbedrijf in staat van faillissement
- 2023-03-21 Hoe gegrond is je vloer in de verzekering?
- 2023-03-21 Irene van Ophoven presenteert in Milaan nieuwe textielcollectie
- 2023-03-20 Tegelzaak slaat toe na mislukte McDonald's-deal
- 2023-03-17 Italiaanse producten in Apeldoorn
- 2023-03-17 Stakers Forbo Flooring houden een stille tocht: 'Dit was ooit een sociaal bedrijf'
- 2023-03-17 ''We willen van het atelier een begrip maken bij de Nederlandse interieurprofessionals''
- 2023-03-16 Estillon showt Best Base ondertapijten van gerecycled polyurethaan schuim op BAU 2023
- 2023-03-16 Nieuwe pand van Verhoek Europe buiten Genemuiden wordt warehouse van 10.000m2
- 2023-03-15 Verhoek Europe vertrekt deels uit Genemuiden
- 2023-03-15 TFD-Floortile sleept twee prijzen in de wacht
- 2023-03-15 Oud-ondernemer van Handyfloor roept hulp in: 'Wie wil me helpen?'
- 2023-03-15 Meld je nu aan voor de Flanders Flooring Days
- 2023-03-15 INTR. Vloerendag in teken van lijmen en egaline
- 2023-03-14 Gouden certificaat voor Parador
- 2023-03-13 Vernieuwd beton met CO₂-reductie tot 70% draagt bij aan doelstellingen Betonakkoord
- 2023-03-10 'Massaal uitfluitconcert voor Forbo-directie'