“Wij zorgen dat het gaat lukken”, luidt de duidelijke boodschap van Koelnmesse voor de organisatie van de imm cologne in januari 2021. In nauw overleg met de adviescommissie en met het oog op de huidige ontwikkelingen rondom de coronapandemie in Europa en Duitsland heeft Koelnmesse vrijdag jongstleden besloten om de beurs door te laten gaan als speciale editie in een hybrideformaat. Dit met een sterke nadruk op de tentoonstellingscomponent en een digitaal platform dat dient ter aanvulling op de vakbeurs in Keulen.
Imm cologne zal gedurende vier dagen (was voorheen zeven dagen) worden gehouden, van woensdag 20 januari tot zondag 23 januari. LivingKitchen zal in 2021 niet doorgaan. Het keukenthema wordt geïntegreerd in deze speciale editie van de imm cologne. “We hebben een duidelijk doel voor ogen om imm cologne in januari toch door te laten gaan onder deze uitdagende omstandigheden. Met een compact tentoonstellingsgedeelte dat wordt aangevuld met een digitaal platform en presentatiemogelijkheden, zal imm cologne de meubelbranche een belangrijke impuls geven voor het nieuwe jaar”, aldus Oliver Frese, COO van Koelnmesse. “Dankzij een uitgebreid pakket aan hygiëne- en beschermingsmaatregelen kunnen exposanten en bezoekers zich veilig op de beursvloer begeven en zich concentreren op het zakendoen. We bieden onze standhouders tijdens deze speciale editie maatwerkoplossingen voor hun stands, waardoor een efficiënte en inspirerende deelname aan deze vakbeurs mogelijk is”, voegt Matthias Pollmann, vice-directeur van Koelnmesse eraan toe.
Van de expositiehallen naar de hele wereld: verbinden van aantrekkelijke off- en online formats
Samen met Dick Spierenburg, creatief directeur van imm cologne, hebben Matthias Pollmann en Claire Steinbrück verschillende standbouwconcepten en evenementenformats ontwikkeld die perfect zijn afgestemd op de huidige omstandigheden. “Met deze nieuwe standconcepten bieden we jonge bedrijven een planbaar kader voor een uitmuntende presentatie op de vakbeurs in een compacte ruimte waar zowel een gevarieerd aanbod aan interieurdesign als het keukenthema aan bod kunnen komen”, legt Claire Steinbrück uit, directeur van imm cologne. “Kleinere ruimtes en een open stand-ontwerp betekenen ook minder mensen in de stands en lagere kosten. Desalniettemin kunnen de merken zich individueel presenteren met als resultaat effectief zakendoen, waarbij de risico’s tot het minimum worden beperkt”, vervolgt ze.
Met het nieuwe imm@home-platform breidt de vakbeurs niet alleen de zakelijke mogelijkheden voor exposanten uit maar bereikt zij ook een breder scala aan bezoekers die als gevolg van de coronapandemie niet in staat zijn om naar Keulen af te reizen. Dankzij deze hybride-aanpak zal de speciale editie van imm cologne extra mogelijkheden tot interactie bieden. Op imm@home kan men virtueel onderhandelen met de sector, netwerken met relevante contacten en de zaken naar een hoger niveau tillen. Daarnaast hebben bedrijven de kans om hun producten virtueel te presenteren tijdens online sessies. imm@home biedt hen dus reële netwerkmogelijkheden, de gelegenheid om rechtstreeks in gesprek te gaan en realtime oplossingen.
Met deze speciale editie van imm cologne reageert Koelnmesse op de huidige crisis. Speciale edities als deze hebben echter alleen kans van slagen wanneer zowel exposanten als bezoekers het motto van imm cologne onderschrijven, dat luidt: “U maakt het mogelijk, wij zorgen ervoor dat het gaat lukken.”
“De komende dagen zullen we merken of ons concept positief wordt ontvangen binnen de gehele sector. Ik kijk er alvast naar uit om onze deuren in januari 2021 weer te kunnen open”, aldus Matthias Pollmann, vooruitblikkend op de komende periode.
Meer informatie:
Imm Cologne
www.imm-cologne.com


Abonneren
Vacatures
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
- Senior Interieurontwerper | Luxury By Nature
- Verkoopmedewerker Showroom | Table du Sud
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Groothandel in woonaccessoires failliet
- Meubelgroothandel failliet verklaard
- Veldeman Group legt laatste hand aan transformatieplan om toekomstgericht te verstevigen
- 'Op weg naar de toekomst van interieur en decoratie met innovatieve groei en verfijnde collecties'
- Zo creëer je een moderne uitstraling in jouw huis
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Imm in hybride variant, LivingKitchen vervalt
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 Dit zijn alle winnaars Shopping Awards 2023
- 2023-03-24 MSC neemt grootste containerschip ter wereld in de vaart
- 2023-03-24 25e Gamma verbouwd volgens FOCUS-concept
- 2023-03-24 Dit zijn de uitdagingen voor onze economie in 2023
- 2023-03-24 Interieurbouwers: omzet en orderintake dalen
- 2023-03-24 Slechts 1 op 4 toeleveranciers verwacht groei
- 2023-03-24 Kringloopwinkels vrezen voor voortbestaan
- 2023-03-23 Keijser&Co zoekt accountmanager buitendienst
- 2023-03-23 Deze 9 gemeenten krijgen 18 miljoen euro steun voor aanpak winkelgebieden
- 2023-03-23 Europa legt fabrikanten tot 10 jaar herstelplicht op
- 2023-03-23 1 op de 10 Nederlanders overweegt verzekeringen op te zeggen vanwege inflatie
- 2023-03-23 Hypotheekmarkt in februari voorlopig in de lift
- 2023-03-23 Hornbach Nijmegen tikt hoogste punt aan
- 2023-03-23 Honderd drones houden voorraad Ikea bij
- 2023-03-23 In memoriam: Aribert Guiking
- 2023-03-22 Diga Colmore houdt twee vip-shop dagen
- 2023-03-22 ''Het inrichten van een project op dit niveau is een delicate operatie!''
- 2023-03-22 Logistiek.nl neemt 15 webshops op de korrel: 'Communiceren gaat soms ver, tot vervelens toe'
- 2023-03-22 Consumentenvertrouwen gaat goede kant op, maar is nog laag
- 2023-03-22 Prijsdaling koopwoningen in februari