De glasobjecten van Loranto, groothandel in handgemaakte en mondgeblazen glaskunst, zullen tijdens de komende najaarseditie van de vakbeurs Trendz niet te bewonderen zijn. Het bedrijf uit Enschede heeft besloten om niet deel te nemen. Eigenaar Jurek Loranc: "Nadat we de verkleinde beursvloer zagen, zijn we in overleg gegaan met onze klanten en hebben we besloten om volgend jaar pas weer deel te nemen."
Alternatief voor beurzen
Als alternatief voor Trendz geeft Loranto een huisshow, waarbij de dealers fikse kortingen krijgen. "Het mes snijdt aan twee kanten. Omdat we geen stand hoeven af te huren kunnen we kortingen aanbieden terwijl klanten geneigd zijn meer mee te nemen, doordat ze de gehele showroom kunnen bezichtigen."
Volgens Jurek heeft een huisshow niet alleen een positieve werking voor Loranto, maar juist ook voor de klant. "Tijdens een beurs ben je voortdurend druk en kun je niet uitgebreid de tijd voor iemand nemen. Nu trekken we minimaal twee uur voor iemand uit en kunnen we hen in de watten leggen."
Een aantal jaar geleden hield Loranto ook al eens een huisshow. Echter ontstond het eerste evenement bij toeval. "We waren ons vergeten voor te bereiden op een beurs, waardoor we moesten improviseren. Vandaar kwamen we toen op het idee om zelf maar iets te organiseren. Dit pakte fantastisch uit."
Waarom geen beurs?
Het overslaan van Trendz kwam niet helemaal uit de lucht vallen. Er was al eerder nagedacht over de meerwaarde van de beurs. "Voornamelijk omdat de eerste huisshow zo geslaagd was, vroegen we ons af of we wel de moeite moesten blijven doen om naar een beurs te gaan. Uiteindelijk doe je het dan toch. Puur uit gewenning."
Jurek belicht het financiële plaatje nog eens: "Je bent al snel tien- tot vijftienduizend euro kwijt, bij een beursdeelname. Nu met corona moet je ook nog hopen of er genoeg mensen langs komen."
Noodklok voor beurzen
Bij Loranto zien ze dat steeds meer bedrijven de afgelopen periode opzoek zijn naar een alternatief voor een beurs. "Ik denk dat dit een trend is", vertelt Jurek. "Wij hebben de huisshows natuurlijk niet uitgevonden, veel bedrijven gaan nu op deze wijzen te werk. Als dit blijft aanhouden, kunnen beurzen hier nog wel eens aan kapot gaan."
Vroeger was de bedoeling van een beursdeelname anders dan het vandaag de dag is, volgens Jurek: "Een klant kwam naar een beurs voor ontdekkingen: nieuwe bedrijven, nieuwe producten en nieuwe contacten. Dit heb je al jaren niet meer. Je hebt een vaste groep die altijd aanwezig is en nauwelijks écht nieuwe ontwerpen tentoonstelt."
Meer informatie:
Loranto
info@loranto.com
www.loranto.com


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
- Faillissement vloerenbedrijf Anil Laminaat Outlet is vernietigd door rechtbank Haarlem
- Peter Gillis geeft tour door zijn indrukwekkende optrekje
- Rechtbank Almelo verklaart meubelwinkel in staat van faillissement
- "We gaan zwaar investeren in Nederland"
- 'Franken Keukens BV is failliet, maar eenmanszaak Warehouse gaat gewoon door'
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Jurek Loranc van Loranto: "Met het houden van een huisshow snijdt het mes aan twee kanten"
Publicatiedatum:
Auteur:
Sietse Hielkema
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-31 "Bij woonwinkel DKW Woonvision testen we producten voor groothandel HomeBound"
- 2023-03-30 Dille & Kamille op stoom: 44e winkel geopend
- 2023-03-29 XiXi Floral Botanical lanceert botanische prints
- 2023-03-27 'Onze klanten hebben een grote liefde voor klassieke thema’s in traditionele kleuren'
- 2023-03-27 Royal Delft toont herstel met aanzienlijke omzetgroei
- 2023-03-27 PLNTS neemt ook Herbie en Bloomique over
- 2023-03-27 Duurzame winkelketen Dille & Kamille zakt zuidelijk
- 2023-03-24 Vooral plaids en kaarsen stuwen omzet Action naar recordhoogte
- 2023-03-24 Originalhome wint Creative Innovation Award
- 2023-03-24 Nieuwe voorjaarscollectie Maison Berger Paris geïnspireerd op delicate vrouwelijkheid
- 2023-03-23 Twee interieurwinkelketens in top 10 van meest duurzaamste merken
- 2023-03-21 Royal Delft gaat nu ook keramische vazen van Moooi verkopen
- 2023-03-20 Lesli Living komt met venstervazen van brass
- 2023-03-20 H&M Home kondigt samenwerking aan met Zuid-Afrikaanse kunstenares
- 2023-03-20 Farrow & Ball lanceert de trends voor baby- & kinderkamers
- 2023-03-20 Squarely Copenhagen ontwerpt design plantenbakken met zelfbewateringssysteem
- 2023-03-20 NDT werkt dit jaar met nieuwe vormen en kleurcombinaties
- 2023-03-20 Lammie van Wieringen maakt eigenzinnige range exclusief voor TS Collection
- 2023-03-17 Organisatie Trendz Najaar 2023 werkt aan vernieuwde look & feel
- 2023-03-16 Fotoreportage voorjaarseditie Retailbeurs