Het van oorsprong Amerikaanse Amazon heeft begin dit jaar een start gemaakt in Nederland met zijn online marktplaats. Alleen het resultaat is anders dan verwacht. Nederlanders zijn er nog niet over te spreken. Dat blijkt uit een onderzoek van Marketplace Monitor. In de webshop kunnen consumenten onder andere woonaccessoires en meubelen kopen.
Eetkamerstoel WOLTU1, aangeboden op Amazon.
Maar wat opvalt is dat Amazon qua populariteit onder Nederlanders nog geen potten kan breken. Shops als AliExpress, Wish, Coolblue (die in het onderzoek ook als platform wordt gezien) en ook bol.com genieten de voorkeur van consumerend Nederland.
Wel doet Amazon het beter op laagste prijs-perceptie. Consumenten zien het platform niet meer als duurste. Maar als goedkoopste wordt het platform ook niet gezien, dat zijn AliExpress en Wish. Wat volgens het onderzoek opvalt is dat bijna een kwart van de Amazon-kopers in Nederland tot de hoogste welstandsklasse behoort. Het merendeel van de shoppers is man en ruim de helft is hoger opgeleid.
Bron: Twinkle
Abonneren
Vacatures
- Zelfstandig Agent - Mirrors and More
- Verkoopmedewerker | Weyts Interieuradvies
- Teamleider Verkoop | Woonboulevard Poortvliet
- Marketing & Sales medewerker | Pot & Vaas
- Vacature Verkoper Buitendienst | Henzo
- Sales Manager Benelux & Export | Mobitec
- SEA Marketeer | Toppoint
- Accountmanager | Toppoint
- Commercieel medewerk(st)er Binnendienst | The Mosaic Factory
- Accountmanager met passie voor vloeren regio Midden/Oost Nederland | INTR.
Top 5 - gisteren
- Medewerker sanitairzaak drukt meer dan 100.000 euro van werkgever achterover
- ''Je bent snel geneigd mee te gaan met de trends, maar wij geloven in onze eigen DNA''
- Indringende strijd van kleine familiebedrijven
- Algemene tendens op spoga+gafa: "Minder publiek, maar wel gerichter"
- Beddenmerk laat verkoop over aan groothandel
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam: Nob Ruijgrok
- Faillissement meubelwinkel aangevraagd: 'Tientallen klanten staan met lege handen'
- 19e Design District trekt 8492 bezoekers
- Failliete meubelhandelaar verbreekt stilzwijgen: "Het groeide me boven het hoofd"
- Woninginrichtingszaak moet op last van rechter na bijna 50 jaar de deuren sluiten
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Amazon minst favoriete platform onder Nederlanders
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-24 'Nieuwe Gamma is ter plekke gordijnen, behang of tegels zien, voelen en je laten adviseren'
- 2022-06-24 Economie groeit met 0,4 procent
- 2022-06-24 Woninghypotheekschuld naar niveau van 2004
- 2022-06-24 'De Interieur Club Netwerkborrel bij Cosentino City was een groot succes'
- 2022-06-24 Indringende strijd van kleine familiebedrijven
- 2022-06-24 'Consument wil duurzaam online winkelen, maar weet niet hoe'
- 2022-06-23 CEO Wilf Walsh vertrekt bij Carpetright
- 2022-06-23 Nederland op 12e plaats als voorkeursland om in te wonen en te werken
- 2022-06-23 Grootste investering ooit voor meubelfabrikant: 20.000 vierkante meter erbij op twee locaties
- 2022-06-23 'Consument laat vakantiegeld rollen, vooral duurdere meubels zijn in trek'
- 2022-06-23 Hout- en Meubileringscollege: Masterly Milaan was een groot succes!
- 2022-06-23 'Economische verwevenheid China geeft risico’s, maar ook voordelen'
- 2022-06-23 Maersk-topman Skou voorspelt: 'Vanaf augustus gaan de vrachttarieven sterker dalen'
- 2022-06-23 Gezellige drukte en veel innovatie op de huisshow van Recor Group in Antwerpen
- 2022-06-22 'Grondstoffencrisis brengt veelkoppig monster'
- 2022-06-22 Logic4 en EffectConnect bundelen hun krachten
- 2022-06-22 Koopwoningen in mei 18,8 procent duurder
- 2022-06-22 Consumptie huishoudens groeit met bijna 15%
- 2022-06-22 TMC Wonen deelt dé woontrends voor 2023
- 2022-06-22 MisterDesign opent tweede winkel met diepere design-ervaring