Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

'Omzet keukens en vloeren al zes maanden achter elkaar met dubbele cijfers gegroeid'

De detailhandel heeft in juli 9,7 procent meer omgezet dan in juli 2019, meldt het CBS. Dat is de op een na grootste groei sinds het begin van de publicatie van koopdaggecorrigeerde cijfers in 2005. Het verkoopvolume lag 7,1 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. Daarnaast is online ruim 38 procent meer omgezet.

Keukenzaken doen goede zaken. FOTO STEEL BENELUX BV

De omzet van de winkels in non-food groeide in juli met 10,2 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 8,3 procent hoger dan een jaar eerder. Ook in juli hebben de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus hun stempel gedrukt op de resultaten, maar wat minder extreem dan in de voorgaande maanden.

De winkels in meubels en woninginrichting, de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren en de winkels in recreatie-artikelen realiseerden in juli de hoogste omzetstijgingen. De omzet van de winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren is al zes maanden achter elkaar met dubbele cijfers gegroeid. Ook de winkels in consumentenelektronica en witgoed hebben meer omgezet dan een jaar eerder. 

Online omzet 
De online omzet was in juli 38,3 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels (als hoofdactiviteit verkoop via internet) hebben 29,6 procent meer omgezet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 51,4 procent.

Publicatiedatum: