Komende editie vt wonen&design beurs gaat digitaal

Ingrid van Schooten: "Ik weet zeker dat we meer mensen en exposanten gaan bereiken"

Begin dit jaar werd bekend gemaakt dat de meeste beurzen niet plaats konden vinden. Dit dankzij het coronavirus dat de wereld in zijn greep heeft. Beursorganisaties zaten met de handen in het haar: hoe gaan we dit oplossen? Dat vraagstuk hield ook de organisatie van de vt wonen&design beurs bezig, vertelt woordvoerster Ingrid van Schooten.


Mede-organisator Ingrid van Schooten van vt wonen&design beurs.

"Naar aanleiding van de verschillende persconferenties is de markt zich volop gaan ontwikkelen. Het gedrag van de consumenten verandert maar ook de winkeliers en merken zoeken een nieuwe weg. Dit hebben wij als organisatie goed in de gaten gehouden om zo onze fans te kunnen bieden wat ze verwachten."

"Al 28 jaar is de vt wonen&design beurs een begrip bij de consument, maar door alle coronaperikelen  kwam deze in een heel ander daglicht te staan. We zijn met ons team rond de tafel gaan zitten om zo te kijken hoe we in contact kunnen gaan met zowel de bezoekers als exposanten. Want als we niet live kunnen gaan dan doen we toch een digitale versie, zeiden we tegen elkaar. Als team zijn we in de pen geklommen en daar is de vt wonen&design beurs Lets Get Digital uitgekomen. Ik weet zeker dat we meer mensen gaan bereiken."

De bezoekers van de beurs hebben allen een zelfde woonvraag, ze gaan iets veranderen maar weten niet hoe of met wat. Ingrid heeft samen met haar team gekeken hoe ze dit het beste op kunnen lossen. "We hebben gekeken naar hoe kunnen we antwoord geven op de bezoekersvraag. We gaan een platform lanceren waar exposanten verhalen kunnen plaatsen; belevingsverhalen of nieuws maar alle met diepgang. De bezoeker gaat naar de gewenste rubriek en komt keer op keer meer te weten en te zien over het gewenste product. Uiteindelijk worden ze gelinkt naar de juiste exposant."


De thema's van de tien themadagen.

De online versie van de beurs wordt een event in moderne vorm. "Met 120 exposanten zijn we via een online meeting in overleg gegaan om zo het nieuwe concept te presenteren. Omdat we nu niet aan dag, tijd of plaats gebonden zijn kunnen we in plaats van enkele dagen de hele woonmaand oktober gebruiken. De eerste dag openen we de digitale beurs met een heuse openingsshow vanuit het pop up vtwonen inspiratiehuis bij Eijerkamp in Zutphen. Daarna staat er dagelijks een thema centraal. De eerste tien dagen van de maand leggen we op ons platform de nadruk op beleving en inspiratie. De resterende dagen van de oktobermaand staat conversie centraal in alle activaties "

"We zien dat er ook veel vakgenoten conculega's bezoeken op de beurzen, hier willen wij ook aandacht aan geven. Zo kan een ieder met welke intentie dan ook de online beurs bezoeken."



"We gaan inspelen op de klantreis van onze bezoekers, mensen hoeven niet meer vrij te nemen om onze beurs te bezoeken ze kunnen gewoon 's avonds uit hun luie stoel een bezoek plegen. We zullen in de avonden ook livestreams doen voor de bezoekers met exposanten. Dit geeft de interactie van een live beurs die ze gewend zijn. Zijn bezoekers niet in de gelegenheid om deze bij te wonen, dan kunnen ze de video later terugkijken op ons platform. Wat we gaan communiceren op ons platform willen we ook op onze social media uiten."

"Als organisatie zijn we digitaal niet gebonden aan beursruimte en kunnen nu dus meer exposanten kwijt tegen een lagere investering. Juist voor start-ups kan dit de gelegenheid zijn om aan de grootste woonbeurs van Nederland deel te nemen. The sky is the limit!" 

Meer informatie:
vt wonen&design beurs
www.vtwonenendesignbeurs.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© Wonen360.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven