De Nederlandse start-up Rebottled timmert aan de weg en is sinds kort een samenwerking aangegaan met een van de grotere glasproducenten, Libbey. Rebottled is een duurzame onderneming en ontwikkelt sinds 2017 duurzame glazen die de circulaire economie aanjagen. De Rebottled drinkglazen zijn gemaakt van de onderkant van een wijnfles, waarmee ze afval verminderen en glaswerk verduurzamen. De belangstelling voor deze drinkglazen bleef groeien en Rebottled ging op zoek naar extra capaciteit.
“Het idee is eigenlijk ontstaan vanuit de gedachten dat heel gek is dat bierflesjes met statiegeld tot wel 40 keer hergebruikt kunnen worden, terwijl er jaarlijks 440 miljoen wijnflessen na 1 keer gebruik gelijk weggegooid worden”, vertelt Martin Haas van Rebottled. “Deze flessen worden wel gerecycled, maar dit blijkt nog steeds 85% van de energie te kosten ten opzichte van het maken van nieuwe glas. Dit komt voornamelijk doordat de glasovens dag en nacht aan staan en dit geen duurzaam proces is. Recyclen is dus een stap in de goede richting, maar er is nog een hoop winst te behalen. Door de wijnfles direct door te snijden slaan wij deze stap volledig over in ons productieproces en zorgen we voor een duurzamer alternatief voor glasrecycling. Waarbij we in de keten al nadenken over hoe we uiteindelijk op een goede manier het verpakkingsafval weer kunnen gebruiken voor nieuwe producten.”
“Het proces van wijnfles naar drinkglas begint met een rit in onze elektrische Rebottled bus langs verschillende horecagelegenheden in de binnenstad. Hier halen we de lege wijnflessen op en brengen we ze naar onze Rebottled Factory. In onze Factory worden de wijnflessen goed schoongemaakt door onze trainees en vervolgens in tweeën gesneden, zodat de vorm van een drinkglas ontstaat. Hierna starten onze trainees zorgvuldig met het schuren en polijsten van de glazen zodat de scherpe randen verdwijnen en de glazen perfect aanvoelen. De glazen worden nog eens schoongemaakt en gaan vervolgens in onze speciaal ontworpen Rebottled verpakking.”
Op dit moment hebben we ongeveer 30 verkooppunten in Nederland maar hopen dit in korte tijd te vermeerderen. “Wij hebben als doel om de eerste grote glasproducent te worden van circulair glaswerk.”
“Ons productaanbod willen we meer gaan uitbreiden en willen onze producten binnen niet al te lange tijd internationaal gaan aanbieden.” Onlangs hebben ze een lamp op de markt gebracht van een gerecyclede wijnfles, dit is de eerste stap naar een groter assortiment.
Meer informatie:
Rebottled
2e Daalsedijk 6A
3551 EJ Utrecht
030 227 33 65
info@rebottled.nl
www.rebottled.nl


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Martin Haas van Nederlands start-up Rebottled:
“Wij hebben als doel om de eerste grote glasproducent te worden van circulair glaswerk”
Publicatiedatum:
Auteur:
Adrian Karreman
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Dille & Kamille op stoom: 44e winkel geopend
- 2023-03-29 XiXi Floral Botanical lanceert botanische prints
- 2023-03-27 'Onze klanten hebben een grote liefde voor klassieke thema’s in traditionele kleuren'
- 2023-03-27 Royal Delft toont herstel met aanzienlijke omzetgroei
- 2023-03-27 PLNTS neemt ook Herbie en Bloomique over
- 2023-03-27 Duurzame winkelketen Dille & Kamille zakt zuidelijk
- 2023-03-24 Vooral plaids en kaarsen stuwen omzet Action naar recordhoogte
- 2023-03-24 Originalhome wint Creative Innovation Award
- 2023-03-24 Nieuwe voorjaarscollectie Maison Berger Paris geïnspireerd op delicate vrouwelijkheid
- 2023-03-23 Twee interieurwinkelketens in top 10 van meest duurzaamste merken
- 2023-03-21 Royal Delft gaat nu ook keramische vazen van Moooi verkopen
- 2023-03-20 Lesli Living komt met venstervazen van brass
- 2023-03-20 H&M Home kondigt samenwerking aan met Zuid-Afrikaanse kunstenares
- 2023-03-20 Farrow & Ball lanceert de trends voor baby- & kinderkamers
- 2023-03-20 Squarely Copenhagen ontwerpt design plantenbakken met zelfbewateringssysteem
- 2023-03-20 NDT werkt dit jaar met nieuwe vormen en kleurcombinaties
- 2023-03-20 Lammie van Wieringen maakt eigenzinnige range exclusief voor TS Collection
- 2023-03-17 Organisatie Trendz Najaar 2023 werkt aan vernieuwde look & feel
- 2023-03-16 Fotoreportage voorjaarseditie Retailbeurs
- 2023-03-16 Groothandel in woonaccessoires failliet