Ook de groothandel in woon- en tuinaccessoires Iron Art heeft, ondanks dat iedereen nog gezond is, een lastige tijd achter de rug. "Met name de eerste weken van de intelligente lockdown waren stil... Erg stil. De telefoon ging bijna niet en er waren weinig mailtjes in de inbox te vinden", vertelt eigenaar Harald Overwijk.
Echter ziet het bedrijf uit Haaksbergen wel een verbetering vanaf Pasen. De omzet neemt weer toe en de koopbereidheid van klanten is, geholpen door het mooie weer, merkbaar groter.
Online
Het valt Overwijk op dat met name de klanten die hun artikelen ook online goed weten neer te zetten, het momenteel opvallend beter doen. "We hopen dat deze positievere trend zich voortzet, zeker als de maatregelen wat versoepeld gaan worden."
Momenteel zijn fysiek klantenbezoeken niet aan de orde, maar een telefoontje of mail natuurlijk wel. "Wat dat betreft", vertelt Overwijk "heeft het coronavirus het traditioneel zakendoen veranderd. Nog meer dan voorheen is het momenteel belangrijk om online de zaken goed op orde te hebben als groothandel."
Samen tegen corona
Omdat we alleen samen corona eronder krijgen heeft de groothandel ook hierin een rol te vervullen. Waar Iron Art kan bijdragen tot een oplossing bieden zij een helpende hand, vaak blijkt dit maatwerk te zijn. "Als groothandel moet je er wel voor waken dat je geen bank wordt en alles rendabel blijft. Je hebt natuurlijk wel een bedrijf", vult Overwijk aan.
Verkoop- en inkoopprobleem
Enerzijds was er een verkoopprobleem, maar anderzijds ook een inkoopprobleem voor de groothandelaren. Bij Iron Art merken ze op dat de afgelopen maanden met name Azië zich niet van haar beste kant laten zien.
Juist daarom is de groothandel blij hun inkoopfocus altijd binnen de EU heeft gelegen. Zo geven ze aan dat korte lijntjes, snellere levertijden en goede kwaliteit voor een eerlijke prijs nu extra belangrijk zijn. Naar eigen zeggen plukken zij daar nu de 'inkoopvruchten' van.
Nieuwe najaarscollectie
"Omdat we een radartje zijn in de keten kunnen we niets anders doen dan door gaan." Dat betekent dat Iron Art een nieuwe najaarscollectie naar gaat zetten, met verrassende en aparte modellen.
Het ‘najaarshebbedingetje’ gaat dit jaar, naar Overwijk's mening, minder belangrijk worden. Lief zijn voor elkaar zal een grotere trend worden, verwacht hij.
Iron Art speelt daar op in met een nieuwe zelf ontwikkelde collectie vol duurzame, kwalitatieve en bovenal aparte artikelen, met de natuur als grote inspiratiebron.
Meer informatie:
Iron Art
info@ironart.nl
www.ironart.nl


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Zelf ontwikkelde nieuwe collectie komt eraan
Iron Art blijft 'gewoon' doorgaan
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Aandachtspunten bij het kopen van een huis
- 2023-03-30 Polspotten gaat samenwerking aan met FIEGE voor duurzame logistieke oplossingen
- 2023-03-30 Nu al 4 keer zoveel stakingen als gemiddeld
- 2023-03-30 René Dekker van Dekker Interieur: 'Jarenlang gedroomd over dit concept’
- 2023-03-30 Nieuwe Dutchbone collectie lente/zomer 2023 straalt warmte en sfeer uit
- 2023-03-29 'Oplossingen voor krappe bedrijfsruimtemarkt nog ver weg'
- 2023-03-29 JUNG’s laat tijdelijke en duurzame installatie zien op Fuorisalone 2023
- 2023-03-29 5 tips voor Milaan Design Week 2023
- 2023-03-29 'Slimme' bouwer moet activiteiten staken
- 2023-03-29 Franken ziet zijn keuken- en badkamerzaak failliet gaan
- 2023-03-29 Beschikbaar inkomen huishoudens 2 procent hoger in 2022
- 2023-03-29 Interessante productpresentaties in het Atrium tijdens MDXL Project & Interieur
- 2023-03-28 Consument investeerde €11,3 miljard in duurzamere woning
- 2023-03-28 'België grootste importeur van illegaal hout'
- 2023-03-28 Table du Sud introduceert designsamenwerking met Studio Verbaan
- 2023-03-28 By Sidde opent woonwinkel in Heerenveen
- 2023-03-28 Forse loonsverhoging voor werknemers in de bouwtoelevering
- 2023-03-28 Franse platform breidt Nederlandse e-commercetak uit
- 2023-03-28 Nieuwe stuurman bij Bijenkorf
- 2023-03-28 Warenhuis Galeria voorlopig gered