Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zelf ontwikkelde nieuwe collectie komt eraan

Iron Art blijft 'gewoon' doorgaan

Ook de groothandel in woon- en tuinaccessoires Iron Art heeft, ondanks dat iedereen nog gezond is, een lastige tijd achter de rug. "Met name de eerste weken van de intelligente lockdown waren stil... Erg stil. De telefoon ging bijna niet en er waren weinig mailtjes in de inbox te vinden", vertelt eigenaar Harald Overwijk.

Echter ziet het bedrijf uit Haaksbergen wel een verbetering vanaf Pasen. De omzet neemt weer toe en de koopbereidheid van klanten is, geholpen door het mooie weer, merkbaar groter.



Online
Het valt Overwijk op dat met name de klanten die hun artikelen ook online goed weten neer te zetten, het momenteel opvallend beter doen. "We hopen dat deze positievere trend zich voortzet, zeker als de maatregelen wat versoepeld gaan worden."

Momenteel zijn fysiek klantenbezoeken niet aan de orde, maar een telefoontje of mail natuurlijk wel. "Wat dat betreft", vertelt Overwijk "heeft het coronavirus het traditioneel zakendoen veranderd. Nog meer dan voorheen is het momenteel belangrijk om online de zaken goed op orde te hebben als groothandel."



Samen tegen corona
Omdat we alleen samen corona eronder krijgen heeft de groothandel ook hierin een rol te vervullen. Waar Iron Art kan bijdragen tot een oplossing bieden zij een helpende hand, vaak blijkt dit maatwerk te zijn. "Als groothandel moet je er wel voor waken dat je geen bank wordt en alles rendabel blijft. Je hebt natuurlijk wel een bedrijf", vult Overwijk aan.

Verkoop- en inkoopprobleem
Enerzijds was er een verkoopprobleem, maar anderzijds ook een inkoopprobleem voor de groothandelaren. Bij Iron Art merken ze op dat de afgelopen maanden met name Azië zich niet van haar beste kant laten zien.

Juist daarom is de groothandel blij hun inkoopfocus altijd binnen de EU heeft gelegen. Zo geven ze aan dat korte lijntjes, snellere levertijden en goede kwaliteit voor een eerlijke prijs nu extra belangrijk zijn. Naar eigen zeggen plukken zij daar nu de 'inkoopvruchten' van.



Nieuwe najaarscollectie
"Omdat we een radartje zijn in de keten kunnen we niets anders doen dan door gaan." Dat betekent dat Iron Art een nieuwe najaarscollectie naar gaat zetten, met verrassende en aparte modellen.

Het ‘najaarshebbedingetje’ gaat dit jaar, naar Overwijk's mening, minder belangrijk worden. Lief zijn voor elkaar zal een grotere trend worden, verwacht hij.
Iron Art speelt daar op in met een nieuwe zelf ontwikkelde collectie vol duurzame, kwalitatieve en bovenal aparte artikelen, met de natuur als grote inspiratiebron.

Meer informatie:
Iron Art
info@ironart.nl
www.ironart.nl

Publicatiedatum: