Loïc Willemot van het gelijknamig designbureau vertelt hoe het coronavirus zijn plannen in de koelkast liet zetten. Met Loïc Willemot Design Studio was hij dit jaar op weg om sinds de oprichting in 2015 het beste jaar ooit te beleven. 2020 begon met de lancering van zijn nieuwe website. "Niet veel later kreeg ik de opdracht om de productontwikkeling op poten te zetten van alle textielproducten, gekoppeld aan de Panamarenkoshop tijdens de Panamarenko Tribute in Campo & Campo in Antwerpen. Naast dit project had ik nog veel lopende projecten in binnen- en buitenland, waaronder de ontwikkeling van enkele nieuwe corporate brandings, een collectie objecten en meubelen voor een project in Oostduinkerke en enkele prototypes voor nieuwe meubelen en objecten voor diverse meubelmerken."
"Jammer genoeg heeft het coronavirus mijn jaar een beetje van de baan afgeleid, zoals bij velen het geval is. Sinds de uitbraak liggen alle lopende projecten stil en moet ik een beetje afwachten wat de toekomst brengt, al ben ik er wel van overtuigd dat de toekomst behoorlijk wat mogelijkheden in petto heeft voor mij en mijn zaak."
Loïc hoopt dat de projecten die op dit moment op on hold staan dat deze terug in gang gezet kunnen worden. "Het blijft natuurlijk koffiedik kijken en bang afwachten hoe snel de economie zich zal herstellen."
"Daarnaast ben ik me ook bewust van de voordelen die de coronacrisis met zich meebrengt. De tijd die we nu onder dwang worden toegeschoven resulteert in nieuwe ontwerpen, ideeën en vooral energie."
"We worden genoodzaakt om creatief om te gaan met de situatie en daardoor ga je op zoek naar alternatieven om je business te laten groeien. Mijn inspiratie was nog nooit zo omvangrijk als nu. Ondanks deze barre tijden is het een bijzonder inspiratievolle periode waarbij men veel meer stilstaat bij alles en in mijn geval ook meer inspiratie kan halen uit de alledaagse dingen rondom mij. Een reeks aan nieuwe ontwerpen voor verlichting en meubelen is reeds uit mijn pen, althans computermuis, gerold."
"Daarnaast ben ik ook enthousiast, en een beetje ongeduldig, om de primeur te brengen van mijn nieuw concept: Line. Binnenkort zal ik hier meer over naar buiten brengen. Wat ik wel kan zeggen is dat ik voor Line een samenwerking heb opgezet met een selectie van de besten binnen het vak. De komst van corona heeft onze lancering aanzienlijk vertraagd, maar we zijn nu alles in gereedheid aan het brengen om het concept te lanceren van zodra de crisis ten einde komt. Het concept zal na deze sombere periode nog meer voet aan wal hebben. Het zal inslaan als een bom in het creatieve landschap, daar ben ik van overtuigd", besluit Loïc.
Meer informatie:
Loïc Willemot Design Studio
www.loicwillemot.com


Abonneren
Vacatures
- Accountmanager Regio West-Nederland | Just Design
- Accountmanager Buitendienst | GARANT Nederland
- Implementatie Consultant | LogicTrade
- Accountmanager Buitendienst | Keijser&Co
- Accountmanager Zuid-Nederland (fulltime) | Zimmer+Rohde
- Assistent Store Manager / Senior Interior Designer | RAW Interiors
- Accountmanager Cedeko Oost Nederland (M/V)
- E-commerce specialist | Mars & More
- Online Marketeer | Mars & More
- Junior Interieuradviseur / Verkoopmedewerker | Luxury By Nature
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
Weer
Loïc Willemot van het gelijknamig designbureau:
'Nieuw concept Line zal na deze sombere periode inslaan als een bom'
Publicatiedatum:
Auteur:
Adrian Karreman
©
Wonen360.nl
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-30 Dille & Kamille op stoom: 44e winkel geopend
- 2023-03-29 XiXi Floral Botanical lanceert botanische prints
- 2023-03-27 'Onze klanten hebben een grote liefde voor klassieke thema’s in traditionele kleuren'
- 2023-03-27 Royal Delft toont herstel met aanzienlijke omzetgroei
- 2023-03-27 PLNTS neemt ook Herbie en Bloomique over
- 2023-03-27 Duurzame winkelketen Dille & Kamille zakt zuidelijk
- 2023-03-24 Vooral plaids en kaarsen stuwen omzet Action naar recordhoogte
- 2023-03-24 Originalhome wint Creative Innovation Award
- 2023-03-24 Nieuwe voorjaarscollectie Maison Berger Paris geïnspireerd op delicate vrouwelijkheid
- 2023-03-23 Twee interieurwinkelketens in top 10 van meest duurzaamste merken
- 2023-03-21 Royal Delft gaat nu ook keramische vazen van Moooi verkopen
- 2023-03-20 Lesli Living komt met venstervazen van brass
- 2023-03-20 H&M Home kondigt samenwerking aan met Zuid-Afrikaanse kunstenares
- 2023-03-20 Farrow & Ball lanceert de trends voor baby- & kinderkamers
- 2023-03-20 Squarely Copenhagen ontwerpt design plantenbakken met zelfbewateringssysteem
- 2023-03-20 NDT werkt dit jaar met nieuwe vormen en kleurcombinaties
- 2023-03-20 Lammie van Wieringen maakt eigenzinnige range exclusief voor TS Collection
- 2023-03-17 Organisatie Trendz Najaar 2023 werkt aan vernieuwde look & feel
- 2023-03-16 Fotoreportage voorjaarseditie Retailbeurs
- 2023-03-16 Groothandel in woonaccessoires failliet