Abonneren

Vacatures

Top 5 - gisteren

Top 5 - afgelopen week

Top 5 - afgelopen maand

Weer

The Home Factory, interieuradvies, ontwerp en realisatie:

"Het chique komt meer terug, dat zien we bijvoorbeeld in glansjes in stoffen en materialen"

The Home Factory, interieuradvies, ontwerp en realisatie is tien jaar geleden gestart door Bianca Gels. Na jarenlang werkzaam geweest te zijn in de keukenbranche was het tijd voor verandering. "Ik heb jarenlang keukens ontworpen, veel voor Siematic gewerkt. Ik wilde de keuken graag meer betrekken in het hele interieur", vertelt Bianca. "Vanuit dat idee ben ik The Home Factory begonnen. We ontwerpen nog steeds keukens, maar dan passend bij de rest van het interieur, de keuken is nu meer een (praktisch) meubelstuk."

Totaalconcept
"Iedere verbetering begint met een goed ontwerp", gaat ze verder. "Daarmee creëer je de basis, of het nu een woning of een bedrijfsruimte betreft. Wij bieden een totaalconcept, daarmee maken we het interieur echt helemaal af. We gaan aan de slag met een compleet en concreet plan voor kleuren, materialen en belichting. Welke zitmeubelen, accessoires en raambekleding worden gebruikt? Ook een goede belichting draagt bij aan het gewenste eindresultaat. Met ons totaalconcept maken wij zowel het proces als het eindresultaat tastbaar voor de klant." 



Finishing touch
"We krijgen veel opdrachten voor grote huizen. Onze klanten zitten in het hogere segment. We maken uitgebreid portfolio's, geen halve moodboards. Alleen styling of kleuradvies voor een woning is niet ons doel. We gaan echt voor het totaalplaatje. We zijn ongeveer 100 uur bezig met een opdracht, van begin tot eind maken we het voor de klant compleet, maar ook concreet. Daar zit ook nog een stukje styling op het laatst bij voor de finishing touch." 



Trends
"De laatste jaren is natuurlijk het industriële interieur met zwarte toevoegingen een echte trend. Dat zie je nog steeds, maar toch merken wij heel voorzichtig dat het toch allemaal wat netter wordt in het interieur. Het mag allemaal wat vrouwelijker, ronder, vloeiender, veel organische vormen. Het chique komt meer terug, dat zien we bijvoorbeeld in glansjes in stoffen en materialen. 
Het uitgangspunt voor ons ontwerp zijn uiteraard de wensen en persoonlijke smaak van de klant. We hebben geen eigen stijl of handtekening die we in elk interieur toepassen. Al denk ik wel dat wanneer mensen ons portfolio bekijken een zekere herkenbaarheid te zien zal zijn."

Doel
"Ons doel voor de komende jaren is dat we willen groeien, steeds bekender worden, zodat we ons aanbod en portfolio kunnen uitbreiden. We zouden graag nog meer bedrijfsinrichtingen realiseren. Een hotel of B&B zouden we erg leuk vinden, omdat je dan meerdere kamers in verschillende stijlen kunt laten zien. Een andere droom, ander idee is dat we een winkel bij ons pand gaan realiseren. Een winkel waar klanten de basisspullen van hun huis kunnen kopen. Het gaat dan vooral om de afwerkingen en het maatwerk die als basis dienen binnen voor een mooi interieur.
We zijn en blijven vooral ontwerpers: van een goede indeling van een woning tot keuken en badkamer. Alles maatwerk. De styling en aankleding zijn vooral aanvullend. En we ontwerpen ook tuinen", wil Bianca tot besluit nog gezegd hebben.



Meer informatie:
The Home Factory
A. van Leeuwenhoekweg 38 B10
2408 AN Alphen aan den Rijn
bianca@thehomefactory.nl 
www.thehomefactory.nl


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven