Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog van Indra Stas, oprichtster Stas Home Déco:

‘De kunst van het alleen zijn’

Indra Stas (41) is eigenaar van Stas Home Déco, het Home & Lifestyle sales agency in de Benelux voor meerdere merken en Belgische in Nederland. Ze schrijft over wat haar opvalt in het interieurnieuws of wat ze meemaakt als jong ondernemer in de interieurwereld.

Ik ben volop in het stadium om extra mensen aan te trekken voor mijn bedrijf. Goede vertegenwoordigers die het super leuk vinden om mee te groeien. Eén van de onderwerpen tijdens de gesprekken is ‘alleen zijn’. Het is immers een kunst om altijd alleen te kunnen werken. Natuurlijk heb je als agent/vertegenwoordiger wel het contact met je klanten en telefonisch met je backoffice of een collega hier en daar, maar een heel groot deel van de tijd ben je alleen.

Je netwerk
Het netwerk dat je om je heen bouwt is daarom super
belangrijk, maar staat niet in een dag. Of dat nu vrienden zijn die ook ondernemers zijn, mede-agenten waar je mee kan sparren of je backoffice waar je regelmatig mee kan bellen. Ze zijn stuk voor stuk belangrijk. Om verder te bouwen aan mijn zakelijke netwerk, ben ik al vrij snel na mijn start aangesloten bij het VIIA, de vereniging voor Interieur Importeurs en Agenten in Nederland. Een groep ‘Jongtimers’ en ‘Newbies’ in de interieurwereld die allemaal wel tegen dezelfde dingen aanlopen en die af en toe de koppen eens bij elkaar steken om te sparren met elkaar. Een moment om eens even niet ‘alleen te zijn’.

Trends
Tijdens die meetings zijn de gesprekken over trends niet weg te denken. De ene doet in office meubilair en de andere in sofa’s of in decoratie. Maar we komen allemaal wel met dezelfde trends in aanraking dankzij onze combinatie in klanten. En hoe fijn is het om te horen dat je collega-agent tegen hetzelfde aanloopt of dat hij/zij misschien wel een toffe tip heeft voor de oplossing ervan? Het elkaar gunnen om te groeien is daarin wel belangrijk. In een netwerk mag je geen schrik hebben om ook te geven en te delen met elkaar want anders krijg je het, in mijn ogen, niet terug.

De kunst
Met die achterban, creëer je een netwerk zoals dat een ander dat in zijn vaste kantoorcollega’s kan terugvinden. En dat is de ‘Kunst van het alleen zijn’.