Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Blog van Indra Stas, oprichtster Stas Home Déco:

"Zien en gezien worden"

Indra Stas (41) is sinds 2016 oprichter van Stas Home Déco, het Home & Lifestyle sales agency in de Benelux voor 10 merken en woont als Belgische in Nederland. Ze schrijft over wat haar opvalt in het interieurnieuws of wat ze meemaakt als jonge ondernemer in de interieurwereld.

Ondernemen is durven en doen, zo gaat het ook met de marketing. Van offline tot online en alle mogelijkheden van beide kanten. Het is een breed scala aan opties die allemaal enorm worden aangeprezen. Maar wat is nu de juiste keuze voor mijn bedrijf?

Zien en gezien worden
Voor elk merk of bedrijf is marketing een belangrijke tak van sport. Mensen willen nog meer dan vroeger van mensen kopen. Mensen moeten jou en je bedrijf immers tegenkomen, willen ze getriggerd worden om te kopen. Jij bent de schakel die alle takken van je bedrijf aan elkaar koppelt, hoe ingewikkeld het soms ook kan lijken voor een buitenstaander. Want verkoop jij een dienst of een product? En doe je dat online of offline, of allebei? En wat voor meerwaarde biedt jij eigenlijk?

Wie kan dat allemaal best uitleggen? Juist ja, jijzelf, diegene die het hele goedje in elkaar heeft gestoken.

Ik verkoop producten
Heel vaak zie je winkels die via hun marketing alleen maar hun producten aanprijzen. Want hun prijzen zijn toch zo interessant of ze hebben die fantastische promotie die jij niet mag missen. Een gemiste kans in mijn ogen. De mensen achter en in het bedrijf zijn vaak een stuk interessanter om bezig te zien mét de producten dan alleen die foto van het product. Maar ook jouw super achteraf service is het ultieme verkoopitem, niet die promo.

In mijn ogen is Pieter Zwart van Coolblue hier een topvoorbeeld van. Hun grootste marketingpush is immers hun klantenservice en klantencontact. Kijk naar de opbouw van hun winkels en vergelijk dit dan met bijvoorbeeld de Mediamarkt. Waar denk jij dat je zeker door iemand geholpen wordt? Waar krijg jij echt productuitleg? Juist, daar waar je altijd met iemand zal praten om je product te krijgen. Online én offline. En qua communicatie; Pieter Zwart staat volledig voor zijn bedrijf. Hij komt met grote regelmaat in reclame voor of brengt nieuwe informatie naar buiten. Als je dat idee om kan zetten naar je eigen bedrijf, ben je alvast op de goede weg om je producten echt te verkopen.

Wat jij wilt weten
Ga jij al zuchten bij het idee dat je naar voor moet treden? Geen idee waar je het elke keer weer over moet hebben? Ga gewoon na wat jij zelf wilt weten of vraag aan je klanten wat zij willen weten. Schrijf eens alle vragen op die mensen je stellen over je diensten in een week. Of praat met je klanten over je diensten en producten en ontdek wat ze allemaal willen weten. De info en ideeën zitten gewoon in jou, nu ze nog opschrijven.

Succes!