Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage

DDW trekt 350.000 (inter)nationale bezoekers

Van 19 tot en met 27 oktober heeft de Dutch Design Week, ook wel DDW genoemd, weer plaatsgevonden in Eindhoven. Dit jaar was het thema: If not now, then when? Op het grootste designevent in Noord-Europa werd het werk gepresenteerd van meer dan 2.600 designers. Het event trok 350.000 bezoekers, dit jaar meer uit professionele en internationale hoek. Net zoals voorgaande jaren waren op meer dan 110 locaties door heel de lichtstad tentoonstellingen, lezingen, prijsuitreikingen, netwerkevents, debatten en festiviteiten te vinden.


Bekijk hier de fotoreportage

Tijdens de afgelopen twee weken lag de nadruk vooral op experimenten, ontwikkelingen en innovaties. Ook dit jaar werd er weer bijzondere aandacht geschonken aan het werk en ontwikkeling van jong talent. Aan aan het succes van dit jaar hebben de ambassadeurs Studio Drift, Jalila Essaïdi, Alice Rawsthorn en Stefano Boeri een grote bijdrage geleverd. Zondag 27 oktober heeft directeur Paulen hen bedankt voor hun onontbeerlijke inzet tijdens een exclusief closing event en zijn de nieuwe ambassadeurs bekendgemaakt.

Dutch Design Foundation maakt met trots bekend dat het stokje voor 2020 wordt overgenomen door Lidewij Edelkoort, Sabine Marcelis en Sean Carney. “Deze ambassadeurs vertolken vanuit compleet verschillende disciplines en achtergronden het gedachtengoed van design, op een manier die ervoor zorgt dat mensen geïnspireerd raken en anders leren kijken,” licht directeur Paulen de keuze van ambassadeurs voor DDW20 toe.

 

De geschiedenis van DDW is begonnen in 1998, toen het Vormgeversoverleg (een samenwerking van designers) de eerste Day of Design organiseerde. Op deze dag werden ondernemers geïntroduceerd aan beginnende ontwerpers. Het nieuwe event bleek een succes te zijn en werd de opvolgende jaren steeds populairder. Vier jaar later, in 2002 werd kreeg het event de naam Week of Design. Drie edities later werd er besloten om de naam te veranderen naar de huidige naam, Dutch Design Week (DDW).

Bekijk hier de fotoreportage

DDW
www.ddw.nl